[ad_1]

به گزارش مرات، آن‌گونه که استاندار سمنان گفته است؛ نرخ بیکاری در استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان خردادماه به کمترین میزان خود در ۹ سال گذشته رسیده است.

سید محمدرضا هاشمی ساعتی پیش در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اشاره به این مهم افزود: این موفقیت به‌واسطه تلاش و فعالیت تولیدکنندگان و فعالان حوزه صادرات استان سمنان و توسعه بسترهای اشتغال در این استان محقق شده است.

وی با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی بسترهای توسعه صادرات در استان سمنان اضافه کرد: امروز همه مسئولان اقتصادی استان سمنان موظف و مکلف به حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این استان و رفع مشکلات آنان هستند.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان به‌ویژه مدیران اقتصادی استان سمنان به موضوع حمایت از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: امروز در کنار توجه به احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال باید برای تحقق رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان سمنان نیز برنامه‌ریزی شود.

هاشمی با اشاره به نقش مهم توسعه صادرات در تحقق رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی در استان سمنان، بر لزوم حمایت مدیران این استان از افزایش حجم صادرات از مبدأ استان سمنان تأکید کرد و افزود: در این راه باید موانع پیش روی صادرات در استان سمنان در جلسات کارگروه توسعه صادرات این استان به‌صورت مستمر و با جدیت بررسی و در راستای رفع آن اتخاذ تصمیم شود.

وی اخذ کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان را ظرفیتی مهم در کنار منطقه ویژه اقتصادی گرمسار عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان سمنان در جلسات کارگروه توسعه صادرات می‌توان با ظرفیت‌های موجود افزایش صادرات در این استان را شاهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: