به گزارش مرآت،

در دنیای توسعه یافته امروز، تغییرات بسیار قابل‌توجهی دیده می‌شود که همگی در راستای پیشرفت و توسعه زندگی بشر به‌کار گرفته می‌شوند. عمده این تغییرات، حاصل نفوذ اینترنت به زندگی بشر است.‌ این روزها اکثر فعالیت‌های تجاری و کسب‌وکارهای مختلف در بستر سایت‌های اینترنتی دنبال می‌شوند؛ بنابراین شما نیز به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار آنلاین به‌خوبی از اهمیت سرورها در توسعه سایت‌ها آگاه هستید. سایت‌هایی که ترافیک و بازدید بالایی دارند، باید توسط یک سرور مجازی قدرتمند میزبانی شوند تا تجربه کاربری خوبی برای کاربران هدف به ارمغان بیاورند. آیا تاکنون چیزی راجع‌به سرور مجازی لینوکس شنیده‌‎اید؟ این سرور مجازی که به آن وی پی اس لینوکس نیز می‌گویند، یک سرور پرکاربرد برای میزبانی سایت‌های با ترافیک بالاست. در ادامه راجع‌به خرید سرور مجازی لینوکس و اقدامات مهم پس از خرید این وی پی اس صحبت می‌کنیم.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

پیش از این که راجع‌به خرید وی پی اس لینوکس و اقدامات مهم پس از خرید آن صحبت کنیم، بهتر است کمی بیشتر با وی پی اس لینوکس آشنا شوید. در تعریف سرور مجازی لینوکس با دو فاکتور مهم سرور مجازی و سیستم عامل لینوکس سر و کار داریم. در واقع وی پی اس لینوکس یک سرور مجازی اختصاصی است که روی سیستم عامل لینوکس اجرا شده و از این طریق عملکرد خود را ممکن می‌سازد. قبل از این که به درک مفهوم لینوکس برسی، لازم است از سیستم عامل یک تعریف مختصر داشته باشیم. سیستم عامل در واقع نرم افزاری است که بین سخت افزار و نرم افزارهای سیستم ارتباط برقرار کرده و به شما امکان می‌دهد که با سیستم خود ارتباط برقرار کرده و زبان یک‌دیگر را متوجه شوید؛ به این ترتیب سیستم زبان شما را درک کرده و درخواست‌هایتان را پاسخ می‌دهد. ‌لینوکس در حقیقت یکی از انواع سیستم عامل برای کامپیوتر است.

لینوکس یک سیستم اپن سورس است. استفاده از وی پی اس لینوکس تنها به سایت‌های تجاری محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از این سرویس برای میزبانی سایت، استریم آنلاین، حوزه ارز دیجیتال و غیره استفاده کنید. سرور مجازی لینوکس در واقع سرور قدرتمند با اینترنت پر سرعت است که روی سیستم عامل لینوکس اجرا شده و توزیع مختلفی دارد‌. این وی پی اس توسط سرورهای فیزیکی میزبانی می‌‌شود و استفاده از آن‌ به‌دلیل کاربری ساده‌ای که دارد، برای همه راحت است. وی پی اس لینوکس یک سیستم اپن سورس و نقش‌پذیر است و این امکان را به کاربران خود می‌دهد که مطابق با نیاز کاربری خود آن را تغییر داده و بهبود و توسعه بخشند. همین ویژگی سبب ایجاد توزیع‌های مختلف شده است. مهم‌ترین مزیت وی پی اس لینوکس آن است که شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم صاحب یک سرور قدرتمند با امنیت بالا شوید. نه‌تنها این سرور بلکه تمام سرورهای مجازی در کنار مزایای فوق‌العاده‌ای که دارند، از هزینه بسیار کمی برخوردارند‌.

نقش‌پذیری و انعطاف‌پذیری سرور مجازی لینوکس، آن را برای استفاده در تمام سایت‌های اینترنتی از جمله وبلاگ‌ها، سایت‌های شرکتی، فروشگاهی و خبری، ایده‌آل ساخته است؛ اما آمارها نشان می‌دهد که امکانات و مزایای این سرور استفاده از آن برای سایت‌های تجاری را افزایش داده است.‌ به هر حال این سرور به شما اطمینان می‌دهد که در مواقع ترافیک بالا، مشکلی در توسعه آن نخواهید داشت؛ هرچند استفاده از این سرور برای تمام کاربران راحت است؛ اما آن دسته از افرادی که علم و توانایی استفاده از این سیستم را ندارند، می‌توانند به‌راحتی از سرویس سرورهای مدیریت شده استفاده کنند. وی پی اس لینوکس با نصب پنل مدیریتی به‌راحتی مدیریت شده و دیگر به کدنویسی احتیاجی ندارد.  وی پی اس لینوکس در دو موقعیت جغرافیایی ایران و اروپا عرضه می‌شود.

اقدامات مهم پس از سرور مجازی لینوکس

مسلما پس از خرید وی پی اس لینوکس باید به این سرور متصل شوید. اتصال به سرور مجازی لینوکس و نحوه انتقال داده‌ها از هاست اشتراکی به لینوکس، چندان هم ساده نیست و به تخصص نیاز دارد. برای اتصال به سرور لینوکس باید از پروتکل‌های مختلف استفاده کرده و امکان دسترسی به وی پی اس لینوکس با توزیع مورد نشر برایتان فراهم باشد. شما باید پس از خرید وی پی اس لینوکس برای افزایش امنیت و استفاده آسان از سرور چند نکته مهم را لحاظ کنید. برای راه‌اندازی وی پی اس باید آن را روی یکی از توزیع‌های موجود اجرا کنید. قبل از هر چیزی پس از خرید یک وی پی اس فراموش نکنید که برای راه‌اندازی آن باید تمام پکیج‌های موجود را به‌روزرسانی کنید. این کار با یک دستورالعمل ساده انجام می‌شود. پس از آن باید نام میزبان سرور را تغییر داده و برای دسترسی به سرور از آن استفاده کنید. این نام حکم آدرس آی پی را دارد.

در مرحله بعد باید برای ارائه گزارش‌ها، منطقه زمانی را با زمان محلی تنظیم کنید. سپس می‌توانید برنامه‌های کاربردی را در سرور مجازی لینوکس نصب کنید؛ پس از آن باید با یک کانفینگ حرفه‌ای و پیکربندی صحیح امنیت سرور را ارتقاء داده و سرعت لود سایت را افزایش دهید. علاوه‌‍بر کانفینگ، باید پورت اس اس اچ را نیز از حالت پیش‌ فرض تغییر دهید تا سرور شما به‌درستی ایمن‌سازی شود.‌ پس از آن بهتر است رمز عبور کاربری که هنگام خرید وی پی اس به شما اعطا می‌شود را آپدیت کرده و تغییر دهید. در نهایت باید فایروال را نصب کنید. فایروال یک ابزار امنیتی است که ترافیک رد و بدل شده را کنترل می‌کند و نصب آن برای تمام سرورها الزامی است. پس از پشت‌سر گذاشتن این مراحل می‌توانید به‌راحتی از وی پی اس لینوکس در راستای توسعه فعالیت‌های شخصی و تجاری مبتنی‌بر وب خود استفاده کنید.

خرید سرور مجازی لینوکس

تا این‌جا با مفهوم سرور مجازی یا وی پی اس لینوکس و سیستم عامل آن آشنا شدید. استفاده از این نوع سرور مجازی برای هر شخصی که با محیط ترمینال سیستم عامل لینوکس آشنا است، امکان‌پذیر است. مسئله اینجاست که با توجه به متفاوت بودن خدمات و کیفیت ارائه سرویس وی پی اس لینوکس، باید این سرور مجازی را از شرکت هاستینگ معتبری انجام دهید. شرکت آسام سرور به‌عنوان معتبرترین شرکت ارائه‌دهنده سرورهای مجازی انتخاب ایده‌آلی برای خرید این وی پی است. آسام سرور وی پی اس لینوکس را در پنج نسخه سرور لینوکس پایه، حرفه‌ای، لایت، تجاری و پرمیوم ارائه می‌دهد.‌ آن‌چه سبب تمایز و برتری آسام سرور شده است، پشتیبانی بیست چهار ساعته در هفت روز هفته، ارائه محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکس، پهنای باند نامحدود، تحویل سریع سرور مجازی، قابلیت کنترل کامل سرور توسط کاربر و امکان دسترسی به نرم افزارهای مختلف، امکان انتخاب سرورهای مجازی متناسب با نیاز کاربری در لوکیشن‌های متفاوت در سراسر دنیا و امکانات بسیار دیگر می‌باشد.

شما می‌توانید سرور مجازی لینوکس آسام سرور را به‌صورت ماهانه یا سالانه رزرو کرده و خرید کنید. آسام سرور برای آن دسته از کاربرانی که سرویس سالانه را خریداری می‌کنند، بیست درصد تخفیف قرار داده که به این ترتیب خرید وی پی اس لینوکس به‌صرفه خواهد شد.‌ شما می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از سرویس‌های پنجگانه آسام سرور از سرویس پایه تا پرمیوم را انتخاب کرده و خرید کنید.‌ آن‌چه سبب تفاوت در این سرویس‌ها شده، فضای سرور، میزان رم و تعداد پردازنده است که انتخاب آن‌ها را بر اساس نیاز کاربری شما آسان کرده است. جالب است بدانید ترافیک در تمام سرویس‌های آسام سرور رایگان است. شما می‌توانید پس از خرید وی پی اس لینوکس از شرکت آسام سرور از طریق مطالب آموزشی در وبلاگ این شرکت نحوه اتصال سرور مجازی و استفاده از آن را بیاموزید.

نوشته بعد از خرید سرور مجازی لینوکس چه کنیم؟ اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: