به گزارش مرآت؛حمیدرضا حسینی  با اشاره به فعالیت گروه های نظارتی از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز عید قربان بیان کرد: ۳۰ دامپزشک، ۳۴ بازرس و ۲۰ ناظر شرعی در ۴۲ گروه عملیاتی ثابت و سیار در کشتارگاه های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر و سطح شهر حضور دارند.

وی اظهارداشت: سامانه ۱۵۱۲ (بدون پیش‌شماره) روز عید قربان آماده ارائه مشاوره، پاسخگویی به سوالات و درخواست ارائه خدمات شهروندان با اعزام گروه های نظارتی به محل ذبح است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآورشد: دام در میادین شهری به دلیل خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو عرضه نمی شود و مراکز عرضه دام در حاشیه شهرها برای جلوگیری از آلودگی، با حضور گروه های سمپاشی مستقر خواهد بود.

حسینی افزود: امکان ذبح دام در کشتارگاه ها و تحویل لاشه پس از ۲۴ ساعت وجود دارد همچنین گوشت های قربانی پس از ۲۴ ساعت نگهداری در یخچال توزیع یا طبخ شود.

وی با تاکید بر رعایت اقدامات بهداشتی به عنوان مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو خاطرنشان کرد: تهیه گوشت از مراکز مجاز با توجه به مهر و برچسب دامپزشکی، استفاده از دستکش هنگام بسته بندی و شست‌وشو و ضدعفونی تخته و ابزار آشپزخانه پس از بسته بندی از ضروری ترین اقدامات پیشگیرانه است.

مدیرکل دامپزشکی استان‌سمنان تصریح کرد: پس از خرید گوشت قرمز به مدت ۲۴ ساعت و امعا و احشاء دام به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس طبخ شود همچنین آماده سازی گوشت با پخت کامل و پرهیز از کبابی کردن انجام شود.

حسینی با اشاره به پرهیز از مصرف خام یا نیمه پخته گوشت افزود: ۶ کشتارگاه فعال دام در استان سمنان با حضور ناظران دامپزشک و ناظران ذبح شرعی و دولتی فعال هستند و دام ها پیش از ذبح معاینه و لاشه ها بعد از ذبح کنترل شده و پس از ۲۴ ساعت نگهداری در یخچال به بازار عرضه می شود به همین علت شهروندان با خرید از مراکز مجاز نگرانی ابتلا به بیماری نداشته باشند./

نوشته ۴٢ گروه نظارتی دامپزشکی استان سمنان در عید قربان فعال است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: