به گزارش مرآت، حجت الاسلام عباس عبداللهی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: مجموع برنامه‌های پویش «دریا شو» در ستادهای مردمی شهرستان‌ها و با همراهی مردم، مساجد، هیأت‌های مذهبی و فعالان مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین برنامه این پویش، برگزاری جشن‌های محله‌محور، با کمک مداحان، شوراهای هیأت‌های مذهبی، مواکب و برپایی ایستگاه‌های شادانه در پارک‌های پرتردد با کمک شهرداری‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه پویش پرچم دومین برنامه دهه امامت است که حول ۲ محور برگزار می‌شود گفت: نصب پرچم سردر خانه‌ها و مغازه‌ها و اعطای رایگان پرچم متبرک شده حرم امام علی (ع) به کاروان‌ها غدیری محورهای این برنامه است.

عبداللهی بیان کرد: کاروان‌ها برای دریافت پرچم متبرک به حرم امام علی (ع) عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۴۱۳۵ بفرستند.

وی افزود: فضاسازی شهری با همکاری شهرداری‌ها نیز از دیگر برنامه‌های محوری پویش «دریا شو» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه پویش «میهمان مولا» نیز به ۲ روش برگزار می‌شود گفت: روش اول پخت بیش از ۱۱۰ دیگ غذا و روش دوم اطعام خانگی است.

عبداللهی بیان کرد: اطعام خانگی به این صورت است که هرکس مایل به نذری دادن است، به هر میزان دلخواه غذا تهیه می‌کند و در ظرف یکبار مصرف بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌شود.

وی افزود: خطبه‌خوانی پرمحتوا در بیش از ۱۱۰ مسجد استان سمنان توسط مبلغان و امامان جماعت برگزار می‌شود.

عبداللهی بیان کرد: ارائه خدمات صلواتی توسط برخی صنوف نیز از جمله برنامه‌های پویش «دریا شو» است.

وی افزود: پره‌خوانی واقعه غدیر توسط نقالان حرفه‌ای نیز در این دهه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: فلسفه اصل ولایت، همدلی و همراهی بشریت حول کلمه حق و عبودیت خداوند است از این رو در این دهه همه قطره‌ها باید جمع شوند تا به دریا برسند.

دهه امامت و ولایت در سال ۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۱۹ تیر با عید قربان آغاز می شود و تا روز دوشنبه ۲۷ تیر ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

نوشته هفت برنامه محوری از عید قربان تا غدیر در استان سمنان برگزار می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: