[ad_1]

به گزارش مرآت، امیر بشیری رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته صنعت، معدن و تجارت در این اداره افزود: هم اکنون صدور جواز تاسیس ۱۸۲ طرح صنعتی در دست اجرا نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد، هفت طرح با پیشرفت ۲۱ تا ۴۰ درصد، ۲ طرح با پیشرفت ۴۱ تا ۶۰ درصد و ۲۳ طرح با پیشرفت بالای ۶۱ درصد در این شهرستان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه برای این تعداد طرح‌ها امکان صدور بهره‌برداری وجود دارد، ابراز داشت: سال گذشته صدور جواز تاسیس نسبت به سال‌های قبل در شهرستان شاهرود رشد قابل توجهی داشت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود ادامه داد: تعداد ۱۲۰ پروانه بهره‌برداری معدنی، ۴۰ پروانه اکتشاف و ۱۳ گواهی کشف نیز طی سال گذشته صادر شد.

به گفته وی، شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان منابع خوبی از انواع کانی‌ها را نسبت به سایر شهرهای استان سمنان در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۸ طرح در ستاد تسهیل و رونق تولید در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: تعداد ۸۸ مورد از این طرح‌ها در مجموع تسهیلاتی بالغ بر پنج هزار و ۷۴۸ میلیارد دریافت کردند.

بشیری با اشاره به اینکه در حوزه تجارت ۳۴ اتحادیه صنفی با یک اتاق اصناف فعال هستند، تاکید کرد: چابک سازی اتحادیه‌ها در زمینه ارتقای علمی و فنی اصناف موثر است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود در خصوص عملکرد نظارت بر بازار با بیان اینکه تعداد ۳۰۵ گشت مشترک پارسال انجام شد، گفت: در سه‌ماهه نخست امسال نیز ۱۰۵ گشت مشترک نظارت بر بازار کالای اساسی با استفاده از ظرفیت بسیج انجام شد.

وی به برگزاری ۲۱ نشست تخصصی به منظور پیگیری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست‌ها مسایل و موانع معادن در جنوب شهر شاهرود پیگیری شد.

بشیری با بیان اینکه به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در این شهرستان برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم بعمل آمد، افزود: فرآوری آهک و تولید کاغذ سنگی در کارخانه شاهرود با اشتغال ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم به سرانجام رسید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود ابراز داشت: رفع کمبود نقدینگی صنایع و سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در کارگروه رفع موانع تولید به طور مستمر در حال پیگیری است.

به گفته وی، هم اکنون پنج واحد فرآوری مواد خام معدنی در شاهرود فعال است که تا سال آینده به ۲ برابر خواهد رسید.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: