حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به بحران کنونی اوکراین گفت:   وضعیت فعلی اوکراین درس بزرگی برای هم‌پیمانان آمریکا در منطقه تلقی می‌شود، چرا که اکنون به همگان ثابت شده است اوکراین قربانی سیگنال‌های فریبنده آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا شده است.

این کارشناس مسائل بین المللی در ادامه افزود: آمریکا و غرب اهداف استراتژیکی در پشت جنگ روسیه و اوکراین دارند و به دنبال آن هستند که با طولانی شدن جنگ امیت و اقتصاد این دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل دخالت آمریکا در انتخابات اوکراین را نقطه شروع تزلزل حکومت اوکراین دانست و اظهار داشت: در سال ۲۰۱۹ که انتخابات مدیریت شده در اوکراین با نظارت و دخالت آمریکا شکل گرفت موجب شد تا ولادمیر زلنسکی که جوانی فاقد تجربه سیاسی بود سکان حکومت اوکراین را در دست بگیرد و اکنون نیز در بحران این کشور عملکرد مناسبی از خود نشان نداده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا و غرب سعی دارند با طولانی شدن جنگ و تضعیف امکانات اوکراین این کشور را به جهت نمایش های سیاسی در اتحادیه اروپا بپذیرند.

هانی زاده در رابطه با تاثیر تحریم روسیه بروضعیت اقتصادی اروپا تصریح کرد: در حال حاضر کشور های اروپایی به دنبال آن هستند که از طرق دیگر و گزینه های جایگزین مانند الجزایر و قطر بحران انرژی خود را مرتفع کنند و ازوسی دیگر با منزوی کردن ورسیه این کشور را مجبور کنند نفت وگاز خود را به قیمت بسیار پایین به آنها بفروشد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل بین المللی در رابطه با آینده جنگ روسیه واوکراین ابراز کرد: ادامه یافتن این جنگ به نفع هیچکدام از دوکشور نخواهد بود و قطعا از تضعیف امکانات آنها آمریکا سود خواهد برد و از این رو مذاکره و گحل معضل از طریق دیپلماسی بهترین گزینه است.

انتهای پیام/

نوشته فرسایشی شدن بحران روسیه و اوکراین به نفع هیچکدام نیست اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: