به گزارش مرآت، پنجشنبه سیزدهم آبان ۱۴۰۰ بود که آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در نهمین سفر استانی خود به سمنان آمد و از نزدیک طی برنامه‌های مختلف رو در رو با مردم، نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و برخی اقشار مختلف مردمی دیدار کرد و مشکلات آنها را جویا شد و سپس بر اساس مشکلات و درخواست‌های مسوولان، صنعتگران و آحاد جامعه اعتبارات خوبی برای عمران، آبادانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان سمنان تخصیص یافت و اکنون در آستانه انتهای ماه تیر آخرین فرصت جذب اعتبارات پیرو سفر رئیس جمهوری است که انتظار می‌رود مسوولان در جذب اعتبارات اهتمام ویژه داشته باشند.

اکنون که فرصت اندکی برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ از محل سفر رئیس جمهوری باقیمانده است، انتظار می‌رود مدیران و مسئولان فرصت را مغتنم شمرده و با تلاش بیش از پیش برای جذب اعتبارات به فوریت سرمایه اجتماعی کمک و مردم را دلشاد کنند.

البته گفتنی است که نمایندگان مردم در مجلس با دوفوریت بررسی «طرح تغییر تاریخ سال مالی سال ۱۴۰۱» از ۳۱ تیرماه به ۳۱ شهریورماه موافقت کردند و امید است با اجرایی شدن این طرح استان سمنان بتواند به حد قابل قبول و رضایت بخشی از جذب اعتبار سال ۱۴۰۰ برسد. چرا که رئیس جمهور اواسط پاییز ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد و اعتبارات تقریبا زمستان ابلاغ شد و مسوولان استان تقریبا کمتر از ۶ ماه فرصت برای جذب ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار داشتند که افزایش مهلت جذب در این مساله کمک کننده است.

تخصیص ٨٨٠ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به استان سمنان

استاندار سمنان گفت: بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی عمرانی تاکنون از محل سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته است.

سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: استان سمنان در آغاز طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری عملکرد مطلوبی در کشور داشته است و به امید خدا با ادامه تخصیص اعتبارات در سال ۱۴۰۱ بهره برداری برخی پروژه ها را در هفته دولت رقم خواهد زد.

استاندار سمنان تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی همچنان با جدیت بحث جذب اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهوری به استان را پیگیری کنند و در برنامه داشته باشند.

وی بیان کرد که شاخص توزیع اعتبارات تملک دارایی سال ۱۴۰۱ استان سمنان ، بر اساس عملکرد مدیران استان در بحث جذب اعتبارات نقدی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خواهد بود.

هاشمی با اشاره به اینکه برخی دستگاه های اجرایی استان سمنان موفق شدند ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنند، ادامه داد: بقیه دستگاه ها نیز مکلف شدند تا قبل از پایان سال مالی نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند.

جذب ۶۰ درصد اعتبارات عمرانی مصوب در سفر رئیس جمهوری به سمنان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت:  دستگاه‌های اجرایی این استان ۶۰ درصد از اعتبارات عمرانی پیرو سفر رئیس جمهور را جذب کرده اند.

نادر مالکی بیان کرد: از حدود ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده برای استان سمنان پیرو سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به استان سمنان ۶۰ درصد جذب شده است.
وی افزود: امید است ۱۰۰ درصد  اعتبارات پیرو سفر رییس جمهور به استان سمنان تا قبل از پایان سال مالی جذب و با جذب اعتبارات از محل سفر رییس جمهور به استان سمنان امید است طرح‌های عمرانی نیمه تمام به زودی تکمیل شود.
مالکی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در جذب اعتبارات عمرانی پیرو سفر رییس جمهور به استان اهتمام ویژه داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: مبنای توزیع اعتبار، جمعیت و میزان محرومیت است و تلاش دولت در تخصیص اعتبار اتمام طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت قابل قبول در استان است.

ضرورت تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات از محل سفر آیت الله رئیسی به سمنان

همچنین به بیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تنها تا پایان سال مالی برای جذب اعتبارات پیرو سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور متعلق به سال ۱۴۰۰ فرصت دارند.

محمد حمیدی ابراز داشت: مدیران در جذب اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان سمنان پیرو سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور  اهتمام ویژه داشته باشند و از فرصت به وجود آمده به نحوه مطلوب استفاده کنند.

وی ادامه داد: اعتبار نقد اکنون در حساب بانکی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان واریز شده و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی از این فرصت طلایی برای جذب اعتبارات و توسعه عمرانی و آبادانی استان تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب پیرو سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور  در قالب چند بخش و به صورت نقدی و اسناد تخصیص یافت.

حمیدی خاطر نشان کرد: سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به استان سمنان در کنار  تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات و اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اقتصادی و عمرانی، دلگرمی مردم به آینده و اعتماد را به جامعه بازگرداند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: اکنون تلاش مدیران برای جذب اعتبارات پیرو سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور مطلوب است و امید است با ابلاغ طرح ۲ فوریت مجلس شورای اسلامی مبنی بر «طرح تغییر تاریخ سال مالی سال ۱۴۰۱» از ۳۱ تیرماه به ۳۱ شهریورماه بتوان از این فرصت نهایت استفاده شود.

نوشته شمارش معکوس برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات سفر رئیس جمهور به سمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: