به گزارش خبرنگار مرآت؛ تامین داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی برای آنها حکم مرگ و زندگی را دارد و ممکن است نبود دارو موجب از دست رفتن جان آنها شود.

کمبودهای دارویی این بیماران از سال گذشته تا امروز مشکلات بسیاری را برای آنها  به وجود آورده است و بازدید های میدانی خبرنگار مرآت و همچنین تماس های مخاطبین مرآت در خصوص کمبود های اخیر داروهای دسفرال، دسفوناک و جیدنیو در برخی داروخانه های شهر بر این موضع صحه می گذارد.

حمید رضا حافظی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با این موضوع گفت: با توجه به سیاست های وزرات بهداشت درخصوص حمایت از تولید داخل و نیز محدودیت منابع ارزی، واردات ویال دسفرال به صورت بسیار محدود انجام و توزیع آن بر اساس پلن های اعلامی سازمان غذا و دارو ما بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام می شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه افزود: در حال حاضر نوع تولید داخلی این دارو تحت عنوان (ویال دفروکسامین) به میزان کافی در سطح داروخانه های منتخب موجود و برای بیماران تالاسمی رایگان می باشد.

وی همچنین در نهایت اذعان کرد: قرص دفراسیروکس ۳۶۰ نیز با دو برند از دو کارخانه و با دو قیمت متفاوت در بازار دارویی موجود و سازمانهای بیمه گر قیمت پایه را قبول دارند و بیمارانی که مایل به استفاده از نانوجید هستند می بایست مابه التفاوت آن را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نوشته داروی تولید داخل بیماران تالاسمی به اندازه کافی موجود است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: