محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن تشریح ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی سمنان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی سمنان مساحتی در حدود هزار هکتار اراضی در اختیار دارد و در فاصله ۱۰ کیلومتری از شرق شهر سمنان احداث شده است.

وی با اشاره به مزیت منطقه ویژه اقتصادی نسبت به شهرک صنعتی، عنوان کرد: فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه در محیطی محصور که گمرک نیز در آن محدوده حاضر است؛ انجام می شود و صادرات و واردات کالا مستقیماً از طریق گمرک حاضر در منطقه انجام می شود

باقری در ادامه گفت: واحد های صنعتی که در منطقه ویژه حضور داشته باشند، می توانند بسیار سهل تر از سایر واحد های صنعتی استان به صدور کالا و یا ورود مواد اولیه مورد نیاز خود اقدام کنند. . همچنین این واحدهای صنعتی از پرداخت هزینه های متعارف گمرکی معاف هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به فراهم آمدن الزامات قانونی جهت استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی، بیان کرد: صرفاً با تشکیل منطقه ویژه اقتصادی و کد گمرکی بهره برداری کامل از منطقه ویژه صورت نخواهد گرفت و این مسئله منوط به استقرار و فعالیت تولیدی واحد های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با واحدهای صنعتی، ابراز کرد: نا کنون واحدهای صنعتی با فعالیت هایی نظیر طراحی و تولید لوله های فلزی، احداث نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی، طرح تولید اسکوتر و موتور برقی و همچنین طراحی و تولید انواع تلویزیون و کنسول بازی تا امروز جهت فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی سمنان اقدام به عقد قرارداد کرده اند.

باقری با اشاره به این که استان سمنان دارای دو منطقه ویژه اقتصادی دارای کد گمرکی است، افزود: هر چه متقاضی فعالیت صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بیشتر باشد و واحد ها سریعتر مرحله ساخت واحد صنعتی در منطقه را به پایان برسانند، در مدت زمان کوتاهتری شاهد حصول رونق اقتصادی و کارکرد اقتصاد محور منطقه ویژه اقتصادی در دو منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و سمنان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان این که واحدهای مستقر در منطقه ویژه می توانند بدون نیاز به کد گمرکی دستگاه های مورد نیازشان را وارد و در منطقه از آن ها بهره برداری کنند؛ خاطر نشان کرد: باید مزایای استقرار واحد صنعتی در منطقه ویژه برای صنعتگران تشریح داده شده و اقدام به بازاریابی شود تا صنعتگران جهت مشارکت و حضور در منطقه ویژه اقتصادی تشویق شوند.

باقری در پایان اظهار کرد: به نظر می رسد با توجه به رویکرد صنعتی شهرستان سمنان و فعال بودن شهرک صنعتی سمنان، شاهد استقبال خوبی از منطقه ویژه اقتصادی سمنان توسط واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/ز

نوشته باید مزایای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی برای صنعتگران تشریح شود/معافیت از پرداخت هزینه های گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: