به گزارش مرآت، محمد جعفر عبدالهی ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به میزبانی دادگستری سمنان وجود ساختمان‌ها و سازه‌های ناایمن را تهدیدی برای استان دانست و بیان کرد: واحدهای تولیدی شیمیایی و بحث حمل و نقل مواد خطرزا از دیگر تهدیدات هستند.

وی با بیان اینکه حفاظت، امنیت و بهداشت آب آشامیدنی و سلامت مواد و محصولات غذایی و کالاهای اساسی از دیگر مسائل تهدیدزا استان است، افزود: رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل برای مصون سازی و کاهش آسیب پذیری در این بخش‌ها مطالبه جدی است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: اداره کل پدافند غیر عامل ضرورت دارد قوانین و مقررات، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را به صورت مستمر و مداوم برای اجرا به سازمان‌ها و دستگاه‌ها اعلام و تذکر دهد و مدیران دستگاه‌ها به عنوان مسئول اصلی باید بر اجرای دقیق اصول و مبانی پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.

عبدالهی همچنین با توجه به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل بر حمایت دستگاه قضائی و سازمان بازرسی در اجرای دستورالعمل‌ها، ضوابط و اصول پدافند غیرعامل توسط کارگروه‌های یازده گانه شورای پدافند غیرعامل کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان تاکید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز در این دیدار کارگروه حقوقی و قضائی شورای پدافند غیرعامل را یکی از کارگروه‌های مؤثر برای نظارت و بازرسی جهت اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در سطح استان برشمرد.

ایرج کارخایی بیان کرد: با توجه به اینکه اجرا و عملیاتی شدن اصول پدافند غیرعامل از مطالبات مقام معظم رهبری است نظارت و بازرسی و پیگیری اجرای اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های قضائی و بازرسی و نظارتی تأثیر بسزایی بر مصون‌سازی، پایداری و کم اثر کردن تهدیدات در سطح استان دارد.

وی افزود: در دستورالعمل جدید ۱۱ کارگروه تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان از قبیل کارگروه تخصصی امنیت و دفاع، کارگروه زیستی، کارگروه انرژی و تأمین نیازهای ضروری، کارگروه خدمات و امداد و نجات، کارگروه سایبری و الکترونیک، کارگروه حمل و نقل و جابجایی، کارگروه مشارکت مردمی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه کالبدی و زیربنایی، کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی، کارگروه حقوقی و قضائی در سطح استان برای رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدات و ارائه راهکار برای مقابله با آنها تشکیل و فعال است.

انتهای پیام/

نوشته وجود ساختمان‌ها و سازه‌های ناایمن در استان سمنان تهدیدزا است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: