به گزارش مرآت، فهیمه قبادی هنرمند استان سمنان با بیان اینکه در تولید این اثر به فضاسازی بومی توجه زیادی شد گفت: این انیمیشن در بین ۱۳ اثر برگزیده تلویزیون در جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران که یکی از معتبرترین جشنواره‌ها در سطح جهانی است، قرار گرفت.

قبادی بیان کرد: تاکنون قسمت‌های معدودی از این اثر ساخته شده و هنوز به شمارگان بالا نرسیده است اما این قابلیت را داشت که در همان قسمت‌های ابتدایی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: با وجود اینکه این پویانمایی درون‌ مایه استانی دارد اما در رقابت با آثار بزرگ زیادی پذیرفته شد و این یک دستاورد مثبت برای هنر پویانمایی استان سمنان محسوب می‌شود و  برای من نیز کسب این افتخار چه در عرصه فردی و چه  استانی بسیار لذت بخش و غرورآفرین است.

قبادی گفت: «دیویونه» با محوریت آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز ساخته شد و  شخصیت‌های اصلی این سریال، «خانواده غول خان» از نوادگان رستم هستند که مشکلاتی برای آنها پیش می‌آید و آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با خانواده به تصویر کشیده می‌شود.

این هنرمند استان سمنان بیان کرد: از آنجایی که موجودات این داستان متفاوت هستند می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد و علاوه بر آن سبک بصری نیز بر جذابیت اثر افزوده است.

وی افزود: به دلیل تعلق خاطر من به استان سمنان و همچنین به این دلیل که حامی این اثر حوزه هنری این استان بود، از «مهناز سلیمان‌نژاد» به عنوان طراح فضا درخواست کردم از عناصر فرهنگی و سنتی استان سمنان استفاده کند تا ایرانی بودن اثر پررنگ‌تر شود و همچنین  خصوصیات بومی کاملاً ملموس و محرز باشد.

قبادی با بیان اینکه «دیویونه» هنوز در ابتدای راه است و اثری به مراتب قوی‌تر خواهد شد گفت: امید است با حمایت هرچه بیشتر حوزه هنری، این اثر به شمارگان بالا و تولید انبوه برسد و هدف نهایی که جذب مخاطب هرچه بیشتر است، محقق شود.

وی افزود: پیش از این نیز پویانمایی «آی‌دی» را که محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است، کارگردانی کردم و آن را فاخرترین اثر خود می‌دانم که در سطح وسیع دیده شد و در چندین جشنواره داخلی و خارجی خوش درخشید، همین موضوع سبب شد که حوزه هنری استان سمنان کارگردانی «دیویونه» را به من پیشنهاد کند.

کارگردان «دیویونه» و «آی دی» ابراز داشت: در پویانمایی «آی دی»، دغدغه‌های ذهن من با ۲ درون مایه اصلی و فرعی به نمایش درآمد که درون مایه اصلی این داستان «سوءاستفاده» و درون مایه فرعی آن «آسیب به محیط زیست» و «مصرف گرایی» بود.

وی با بیان اینکه حمایت از چنین طرح‌هایی به ارتقای سطح فرهنگی جامعه و ارتقا سطح پویانمایی‌ها می‌انجامد افزود: پویانمایی هنری جذاب است و انتقال پیام در این قالب می‌تواند تاثیر عمیق‌تری بر ذهن مخاطب برجای بگذارد.

قبادی ابراز داشت: هنرمندان پویانمایی ایرانی در زمینه انیمیشن کوتاه مفهومی و جشنواره‌ای جایگاه خوبی در دنیا دارند اما به طور کلی ترقی بیشتر علاقمندان به این هنر،  ملزم به حمایت‌های بیشتر نهادهای مرتبط است.

وی افزود: در آینده نزدیک شاهد پویانمایی‌های ایرانی باکیفیت‌تر خواهیم بود، پویانمایی هنری است که به سبب جذابیت رسانه‌ای می‌تواند با هر مخاطبی ارتباط برقرار کند و نقش تأثیرگذاری را در اذهان باقی بگذارد.

قبادی، اهل شاهرود و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پویانمایی از دانشگاه هنر تهران است و در همین رشته هنری به عنوان مدیر تولید، کارگردان فیلم‌نامه نویس و هنرمند مفهومی فعالیت دارد.

وی از نوجوانی وارد عرصه هنر شد و پیش از ورود به دانشگاه در چندین نمایشگاه گروهی نقاشی و عکاسی فعالیت کرد. بعد از ورود به دانشگاه، مدرک کارشناسی خود را در رشته چاپ و گرافیک دریافت کرد و به تصویرسازی در کنار چاپ و گرافیک ادامه داد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد رشته انیمیشن با رتبه تک رقمی در دانشگاه هنر تهران پذیرفته و دانش‌آموخته شد.

نوشته پویانمایی «دیویونه» از استان سمنان به جشنواره‌ای در انگلیس راه یافت اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: