به گزارش مرآت، جعفر مرادی حقیقی روز پنجشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: با توجه به گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان سمنان از سوی آحاد جامعه ضروری است.

وی افزود : طبق بررسی‌های به عمل آمده غالب حریق‌های رخ داده در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل اتفاق می‌افتد.

مرادی حقیقی ادامه داد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی  خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت از منابع طبیعی، افزود: رسانه با فرهنگ سازی بیش از پیش مردم را به حفظ منابع طبیعی تشویق و ترغیب کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع منابع طبیعی و حفاظت از آن متعلق به شخص نیست، بلکه میراثی همگانی و امانتی ارزشمند برای آیندگان است و همه باید در حفاظت از این میراث کوشا باشیم.

مرادی حقیقی بیان کرد: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده‌ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است و ضرورت دارد بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نوشته هشدار منابع‌طبیعی استان سمنان نسبت به خطر آتش سوزی در مراتع و جنگلها اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: