به گزارش مرآت، علی منصفی راد روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه مهدیشهر گفت: امروزه معضل جمعیت یکی از مهمترین معضلات و آسیب های اجتماعی در استان سمنان است و در همین راستا، جهاددانشگاهی استان سمنان بنا به رسالت خود، طرح های فناورانه و علمی تهیه و ارائه کرده است و برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، پزشکی در حوزه زنان و خانواده راه اندازی می شود.

وی افزود: دانش فنی به روز در پژوهشگاه رویان و پژوهشکده ابن سینا جهادددانشگاهی کشور برای ارائه خدمات به استان سمنان در قالب مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان منتقل می شود.

منصفی راد ادامه داد: این طرح، هم یک کار فناورانه است و بالاتر از آن، به عنوان یک خدمت به جامعه محسوب می شود، تعداد زیادی از افراد جامعه، توان خروج از استان برای درمان  و دریافت خدمات درمانی در استان های دیگر را ندارند، ایجاد یک مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان سمنان خلاء بزرگی را بر طرف می کند.

احداث مرکز اصلاح نژاد دام مهدیشهر از مصوبات سفر رئیس جمهور 

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از راه اندازی “مرکز اصلاح نژاد دام سبک و مرکز به نژاد دامی” به عنوان یکی دیگر از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر نام برد و گفت: بهره برداری این پروژه یک نقطه عطف در رشد و توسعه صنعت دامپروری و کمک به ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر است.

منصفی راد از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاددانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و عنوان کرد: تجهیزات متعددی با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی اظهارامیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و خصوصا شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

طرحهای جهاددانشگاهی در مهدیشهر بسترساز توسعه است

امام جمعه مهدیشهر هم در این نشست با تقدیر از فعالیت ها و طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در جهت توسعه این شهرستان گفت: افتتاح و بهره برداری از این پروژه های ملی، باعث رشد و توسعه و پیشرفت شهرستان مهدیشهر می شود.

حجت الاسلام محمد بارانی گفت: پروژه مرکز درمان ناباروری و مرکز اصلاح نژاد و به نژاد دامی از مطالبات دیرینه مردم مهدیشهر است  که توسط جهاددانشگاهی در این شهرستان اجرا می شود، اگر این دو پروژه به بهره برداری برسد، نقش بسیار مهمی در پیشرفت شهرستان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد جهت تکمیل و تجهیز این دو پروژه مهم اعتبارات لازم تخصیص یابد، اضافه کرد: راه اندازی مرکز درمان ناباروری یکی از دغدغه های مردم استان و منطقه است و افتتاح این مرکز می تواند بسیاری از مشکلات و مسائل موجود در بحث جمعیتی کشور را حل کند، امروز کاهش جمعیت، یکی از مسائل و چالش های جدی کشور است و باید در این زمینه مساعدت لازم صورت گیرد.

امام جمعه مهدیشهر تأکید کرد: پروژه مرکز اصلاح نژاد دام سبک نیز در راستای ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر و کمک به مصوبه سفر رئیس جمهور به این شهرستان است که لازم است اعتبارات لازم در جهت تکمیل و تجهیز این پروژه تخصیص یابد.

وی تأکید کرد: لازم است از ظرفیت و کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، خیرین سلامت شهرستان مهدیشهر و همچنین مؤثرین شهر در جهت تسریع در راه اندازی مرکز درمان ناباروری و اصلاح نژاد دام سبک شهرستان مهدیشهر استفاده شود.

امام جمعه مهدیشهر اضافه کرد: هزینه های درمان ناباروری در کشور بسیار سنگین است و لازم است این خدمات درمانی تحت پوشش بیمه ای و بیمه درمان تکمیلی قرار گیرند، چرا که اگر دغدغه جمعیت داریم، باید زیر ساخت های لازم مانند مرکز درمان ناباروری، تجهیزات پزشکی، درمانی و خدمات آن را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نوشته ساخت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان ۹۰ درصد پیشرفت دارد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: