به گزارش مرآت، پرویز ملک زاده نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمونهای سراسری در استان سمنان گفت: ۶۱ درصد داوطلبان کنکور سراسری در استان سمنان خانم و ۳۹ درصد آقا هستند و روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در چهار گروه آزمایشی به رقابت می پردازند.

وی افزود:گروه آزمایشی علوم تجربی با چهار هزار و ۳۹۶ داوطلب و سهم ۳۵ درصدی بیشترین داوطلب استان سمنان در کنکور ۱۴۰۱ را دارد.

نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمونهای سراسری در استان سمنان ادامه داد: شمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری امسال در استان سمنان سه هزار و ۲۵۹ نفر، گروه علوم ریاضی و فنی یکهزار و ۵۹۴ نفر، گروه زبانهای خارجه یکهزار و ۵۸۴ نفر و گروه هنر یکهزار و ۶۷۹ نفر  است.

ملک زاده خاطرنشان کرد: کنکور سراسری در چهار حوزه دانشگاه سمنان با چهار هزار و ۵۰۰ داوطلب، دانشگاه صنعتی شاهرود با پنج هزار و ۱۴۷ داوطلب، دانشگاه دامغان با یکهزار و ۶۴۲ داوطلب و دانشگاه گرمسار با یکهزار و ۲۲۳ داوطلب برگزار می شود.

وی اظهارداشت: تعداد داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۱ در استان سمنان افزایش هفت درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی  یادآورشد: ۲۷۰ نیروی اجرایی در حوزه دانشگاه سمنان فعال هستند و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه هشتم تیر ، گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه نهم تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه دهم تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در صبح روز شنبه یازدهم تیر با یکدیگر رقابت می کنند.

نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمونهای سراسری در استان سمنان اضافه کرد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون نیز در مرکز چاپ و انتشارات در پردیس شماره یک دانشگاه از امروز( هفتم تیر) صبح ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ فعال است .

انتهای پیام/

نوشته استان سمنان امسال ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری دارد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: