علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه گردو یکی از محصولات خشکبار و ارزشمند در کشور است، گفت: گردو علاوه بر ارزش غذایی بالا از جایگاه ویژه‌ای در تجارت خشکبار برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در شهرستان دامغان ۵۴۰ هکتار باغات گردو در مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه کوه و طزره کشت شده است که از لحاظ کیفی شاخص هستند.

امامیون با بیان اینکه به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و وقوع سرمای دیررس بهاره در بسیاری از مواقع موجب خسارت به شاخه و میوه این درختان می‌شود، اظهار کرد: ازاین‌رو برای برطرف کردن این معضل راهکار شناسایی و معرفی ارقام دیر گل با مقاومت به سرما و آفات و بیماری‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال به‌صورت الگویی تعداد ۳۵۰ اصله درخت با روش سرشاخه کاری در منطقه رودبار اصلاح شد و این طرح از اوایل اردیبهشت‌ماه با روش پیوند تاجی عملیات سرشاخه کاری انجام شد که در زمان اجرای این طرح کارگاه‌های آموزشی پیوند گردو نیز برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با ابراز امیدواری که توسعه این روش کار مؤثری است، گفت: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات باغبانی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/

نوشته کشت ۵۴۰ هکتار باغات گردو در دامغان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: