جعفر قناد باشی کارشناس و تحلیلگر مسائل خاور میانه  در گفت و گو با خبرنگار مرآت  با اشاره به حضور ایران به عنوان تنها نماینده خاورمیانه در اجلاس سران بریکس پلاس گفت: شرکت ایران در این اجلاس به معنای پذیرش قابلیت های اقتصادی ما توسط سایر کشورها است و نشان از آن دارد که ایران پتانسیل ها وتونمندی های  ارزشمندی در ابعاد گوناگون دارد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل خاور میانه در ادامه افزود: این اجلاسیه فرصتی برای اقتصاد های نوظهور جهانی و توسعه و گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با سایر کشور های جهان است.

قناد باشی خاطر نشان کرد: بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و بخش قابل توجهی از قدرت اقتصادی دنیا را  منهای استعمارگران غربی در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است، اذعان کرد: فساد و انحطاط اجتماعی در داخل آمریکا از یک سو و اتخاذ سیاست های یک جانبه در معاملات آمریکایی و عدم برقراری ارتباط با سایر کشور ها موجب تنفر جهانی و عدم تمایل  ارتباط با آمریکا شده است.

قناد باشی نکته حائز اهمیت این اجلاس را توافق بر سر حذف دلار از معاملات میان این کشور ها دانست و بیان کرد: این موضوع نکته حائز اهمیتی است که می تواند به پاشنه آشیل نابودی قدرت های استعمار گر دنیا کمک کند.

تحلیلگر سیاسی اذعان کرد: در گذشته  چین به تنهایی اقتصاد آمریکا را به چالش می کشید، اما بریکس فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن اقتصاد های قدرتمند دنیا است تا به حذف استعمار گران از قطب اقتصادی دنیا منجر شود.

لازم بذکر است بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است.

انتهای پیام/

نوشته بریکس؛ فرصتی برای حذف استعمارگران اقتصادی است/ حذف دلار مهمترین دستاورد خواهد بود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: