به گزارش مرآت؛ سید محمدرضا هاشمی شامگاه چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: از محل مصوبات سفر، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی برای استان در نظر گرفته شد که دریافت کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان در راستای تقویت تولید و اشتغال آفرینی، به عنوان یکی از مصوبات حائز اهمیت سفر، محقق شد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سمنان با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع شده است که در تقویت شهرک صنعتی و فعالیت مستمر این منطقه نقش بسزایی دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از مزیت‌های بسیار ویژه و حائز اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سمنان، قرارگیری در مجاورت خط راه آهن سراسری تهران-مشهد است که زمینه را برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط با صادرات تولیدات و کالاهای شهرک های صنعتی استان و به طور ویژه شهرک صنعتی سمنان، فراهم می سازد.

هاشمی تصریح کرد: فاز عملیاتی فعلی منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر محصور شده و دریافت کد گمرکی آن نیز با رعایت الزامات گمرکی، صادر شده است.

وی افزود: با تحقق این مهم و ارتقاء خدمات منطقه ویژه اقتصادی، اکنون سرمایه‌گذاران می توانند از خدمات این منطقه همچون رویه‌های صادرات، ترانزیت، ورود قطعی، موقت و مرجوعی به گمرک بهره مند شوند.

استاندار سمنان همچنین گفت: استان سمنان یک استان صنعتی است که از ظرفیت‌های زیادی در بخش صنعت و تولیدات مرغوب برخوردار است که با اجرای این مهم و دسترسی بسیار آسان به خط راه آهن اصلی، در آینده می توان در کنار فعالیت مطلوب و حضور سرمایه‌گذاران بیشتر، شاهد رشد و ارتقاء صنعت استان و شهرستان سمنان بود.

هاشمی بیان کرد: با صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان و ارتقاء سطح خدمات این منطقه، زمینه اشتغال، تولید بیشتر و توجه به فعالیت شرکت های دانش بنیان و ایده‌های آنان و در مجموع تحقق شعار سال فرآهم و تقویت خواهد شد که امری بسیار ارزشمند بوده و در نهایت می تواند در ارتقاء شاخص تولید ناخالص داخلی و ارز آوری برای کشور، استان و شهرستان سمنان نقش موثری ایفا کند.

انتهای پیام/

نوشته کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان صادر شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: