به گزارش مرآت؛ مصطفی شاکر روز دوشنبه افزود: در حال حاضر اجرای ۱۸ طرح سامانه نوین آبیاری در دست اجرا است که با اتمام این طرح‌ها در مجموع ۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به این سامانه مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۳۳ هکتار از سطح اراضی کشاورزی شهرستان با اجرای ۴۴ طرح به سامانه نوین آبیاری مجهز شد، ابراز داشت: تجهیز ۹ هزار هکتار به این سامانه، معادل ۲۸ درصد از اراضی شهرستان شاهرود است که این میزان از میانگین کشوری بیشتر می‌باشد.

رییس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شاهرود  ادامه داد: از این ۳۵۰ هکتار، ۱۹۵ هکتار آبیاری کم فشار، ۴۳ هکتار آبیاری تحت فشار بارانی و ۱۱۲ هکتار آبیاری قطره‌ای است.

شاکر با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در بخش کشاورزی با هدف افزایش بهره وری در مصرف آب، حفظ سطح موجود کشاورزی و تثبیت اشتغال انجام می‌شود، تصریح کرد: هرساله اقدام‌هایی در راستای افزایش کیفیت و کمیت تولید در بخش کشاورزی با استفاده از کمترین میزان مصرف آب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای احیا و مرمت قنات‌ها امسال و سال گذشته برنامه‌ریزی مناسبی انجام شد، اظهار داشت: ۴۴ مورد احیا، مرمت و بازسازی قنات در دستور کار بود که تاکنون ۲۷ مورد انجام شد و اجرای ۱۷ طرح دیگر در دست اجرا است.

به گفته وی، مرمت و احیای قنات‌ها بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان انجام می‌شود.

۲۲ کیلومتر طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی شاهرود انجام می‌شود

رییس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شاهرود  افزود: اجرای هفت طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی به طول چهار کیلومتر انجام شد و اجرای ۲۱ طرح به طول ۲۲ کیلومتر تا پایان امسال در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های کوچک تامین آب از جمله استخرهای ذخیره نیز انجام می‌شود، ابراز داشت: اکنون ۶ طرح با حجم ذخیره هفت هزار و ۶۰۰ متر مکعب آب در سطح شهرستان در حال انجام است.

به گفته وی، سال گذشته نیز ۲ طرح به حجم ۶۰۰ متر مکعب به بهره‌برداری رسید.

شاکر به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در این شهرستان در سطح ۴.۵ هکتار اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح جاده بین مزارع نیز یک طرح در حال انجام است.

شهرستان شاهرود با ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

نوشته سامانه نوین آبیاری در ۳۵۰ هکتار اراضی کشاورزی شاهرود اجرا می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: