به گزارش مرآت، خسرو نبیلی در نشست بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان دامغان به میزبانی فرمانداری از کوچ ۲۳۰ هزار رأس دام عشایر به مناطق ییلاقی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۱۳۰ هزار رأس دام عشایر بومی و ۱۰۰ هزار رأس دام دیگر عشایر مهمان از استان‌های دیگر بوده که به مناطق ییلاقی شهرستان دامغان کوچ کردند.

وی با بیان اینکه کوچ عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان دامغان از اول تا ۱۵ خرداد از مناطق مختلف قشلاقی به مناطق ییلاقی انجام شد، افزود: ۱۰۰ هزار رأس دام عشایر مهمان از مناطق قشلاقی بابل، مهدی شهر، آمل و استان خراسان شمالی به جمع دام‌های عشایر بومی افزوده می‌شود و تا اوایل مهر ماه سال جاری در مناطق ییلاقی حضور دارند.

رئیس امور عشایری دامغان با بیان اینکه کوچ عشایر در شمال این شهرستان به ۲۵ منطقه ییلاقی انجام می‌شود و پس از چهار ماه اسکان در ۷۰۰ بنه و خیل حضور دارند و هنگام فصل سرما به منطقه قشلاق کوچ می‌کنند، ابراز کرد: همزمان با کوچ دام عشایر به مناطق ییلاقی خدمات آبرسانی، آبشخور، ساخت جاده و توزیع سوخت ارائه می‌شود.

نبیلی با بیان اینکه ۵۱۲ خانوار در شمال و جنوب دامغان دارای ۱۲۰ هزار دام سبک هستند، تاکید کرد: عشایر شمال این شهرستان دومین عشایر کوچ رو در استان سمنان هستند و سالانه هزار و ۵۰۰ تن گوشت، هزار و ۷۰۰ تن فرآورده‌ای لبنی و ۱۰۰ تن پشم و کرک تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

نوشته کوچ ۲۳۰ هزار راس دام عشایر به مناطق ییلاقی دامغان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: