به گزارش مرآت، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هشدار زرد صادرشده برای بازه زمانی بعدازظهر دوشنبه تا سه‌شنبه شب است.

مصطفوی ابراز داشت: نوع مخاطره در این هشدار زرد رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه نقاط شمالی و شمال غربی استان سمنان است.

وی بیان کرد که کاهش نسبی دما بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط استان سمنان، دیگر پیش بینی هواشناسی استان است.

مصطفوی تاکید کرد: احتمال جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، احتمال خسارت ناشی از باد شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید افقی، و احتمال اختلال در تردد، مهمترین آثار این سامانه است.

وی یادآور شد: خودداری از توقف و اتراق در کنار مسیلها و رودخانه ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و پارک خودروها در زیر درختان خشک و کهنسال و سازه ها و ساختمانهای در حال ساخت، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی کمینه و بیشینه دمای ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد امروز برای شهر سمنان گفت: این دما تا ۲۲ و ۳۴ درجه طی روزهای آینده کاهش دارد و رضوان و شهمیرزاد خنکای ۱۰ و ۱۵ درجه سانتیگرادی را در پیش دارند.

انتهای پیام/

نوشته هشدار زرد هواشناسی برای باد شدید در نقاط شمالی استان سمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: