به گزارش مرآت؛ حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه شاهرود که در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، افزود: دشمنان در جنگ روانی نقاط قوت ملت را با هزاران فلسفه پوچ، نقطه ضعف جلوه می‌دهند تا حس ناامیدی، ناکارآمدی و به بن بست رسیدن نظام را القاح کنند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در آیین گرامیداشت سالگرد رحلت امام (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان هفت توصیه با موضوع پرهیز و مواظبت را برای مردم و مسوولان یادآور شدند.

امینی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری باید به طور مستمر تکرار و تبیین شود، ابراز داشت: کسانی که می توانند باید برنامه‌های فریب و دروغ دشمنان را افشا کنند و حس امید را در مردم زنده نگه دارند.

امام جمعه شاهرود اظهار داشت: نباید اجازه داد دشمنان هویت و حقیقت انقلاب را به نسل جدید به صورت دگرگون جلوه دهند.

امینی به بخش دیگر از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) روح انقلاب است، اجازه ندهید یاد امام (ره) در جامعه کم رنگ و تحریف شود.

وی با بیان اینکه نباید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ پیدا کنند، ابراز داشـت: کسی که به سبک، سیاست و زندگی غربی بپردازد مرتجع است و نباید اجازه حضور در کشور به این افراد داده شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امام (ره) از ایمان مردم برای عمل صالح بهره گرفت، تصریح کرد: امام راحل در سال ۴۲ و همچنین دفاع مقدس از سرمایه ایمان مردم برای تحقق شعائر اسلامی بهره برد.

امینی به موضوع همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: همه‌گیری این ویروس یک حادثه جهانی بود و به همه آسیب زد اما در کشور ما با ایمان مردم کارهای بسیاری خوبی از جمله تهیه و توزیع بسته های معیشتی، کارهای جهادی، جانفشانی کادر درمان و از خودگذشتگی غسالان رقم خورد.

خطیب جمعه شاهرود بابیان اینکه دشمنان به دنبال القای به بن بست رسیدن کشور هستند، افزود: از روزهای نخستین پیروزی انقلاب لیبرال‌ها هم می‌گفتند کشور به بن بست رسیده و انقلاب ما اشتباه بود، اکنون هم برخی این ادعا را دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز درصدد تخریب مسوولان انقلابی است، تصریح کرد: باید قدرشناسی از مسوولان نهادینه شود و این امر منافاتی با نقدکردن کارهای آنان نیست.

امینی به گلایمندی مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت و اقتدار امنیت غذایی که مربوط به بخش کشاورزی است باید حفظ شود.

وی به جنگ روسیه و اوکراین و کمبود مواد غذایی در جهان اشاره کرد و گفت: ایجاد امنیت غذایی مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی است که باید خودکفایی تولید مواد غذایی در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نباید برای تامین نهاده‌های دامی، روغن و برخی مواد غذایی به کشورهای دیگر وابسته بود، افزود: با برنامه‌ریزی دقیق در بخش کشاورزی باید عزت مردم در استقلال مواد غذایی را حفظ کرد.

خطیب جمعه شاهرود به فرسودگی شبکه آبرسانی شهر شاهرود و روستاهای این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این شبکه مربوط به ۵۰ سال پیش است و اکنون علاوه بر هدررفت آب، پاسخگوی افزایش جمعیت و ساخت و سازهای چند طبقه نیست و باید این مشکل را برای همیشه برطرف کرد.

امینی به ۳۱ خردادماه سالروز شهادت چمران اشاره کرد و گفت: امروزه شهید چمران باید الگویی شود برای کسانی که به غرب می روند و مظاهر غرب آنها را می فریبد.

سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز اصناف و هفته قوه قضاییه از جمله موارد مطروحه خطیب جمعه شاهرود بود.

نوشته دروغ و فریب ابزار مخرب دشمنان در جنگ روانی است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: