به گزارش مرآت، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح رعد به جزئیات تازه‌تری در خصوص سرقت از صندوق امانات بانک ملی پایتخت اظهار داشت: بر اساس اعترافات دستگیر شدگان، سارقان اصلی چهار نفر بودند متشکل از سه برادر و یک پسر خاله که آخرین جلسه را در شب جمعه ساعت ۱۰ شب در منزل پدر و با حضور وی برگزار کرده و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: تیم اصلی همان چهار نفر بودند که دو نفر از آنها به همراه همسر یکی از آنها قبلا بلیط خروج از کشور را تهیه و دوشنبه ساعت ۶ صبح پرواز و از کشور خارج شدند که خوشبختانه با هماهنگی با پلیس اینترپل شناسایی و دستگیر شدند.

وی با تاکید دوباره بر این مطلب که این سرقت جنبه امنیتی نداشته و سارقان مهارت داشته و بر بانک مذکور اشراف داشته اند خاطرنشان کرد: سارقان ساعت یک و نیم تا ۲ بامداد وارد بانک می شوند؛ دو نفر مسئول تدارکات، مراقبت، کشیک و آوردن آذوقه می شوند و دو نفر نیز مسئولیت کار اصلی را برعهده می‌گیرند یعنی وسایل حفاظتی و مراقبتی بانک را که از اول هم به میزان لازم و مطمئن بود، دوربین‌ها را باز کرده و بعد سراغ صندوقهای امانات می روند و بعد از تخلیه آنها ساعت ۴ بعد از ظهر کارشان تمام می شود.

سردار رحیمی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص اینکه چه تعداد از سارقان متواری شده‌اند گفت: سارق متواری نداریم فقط سه نفر در خارج از کشور شناسایی و دستگیر شده که بعد از هماهنگی به کشور استرداد می‌شود که دونفر مرد و یک زن بوده که دونفر مرد از عوامل اصلی سرقت هستند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: سارقان روز بعد از خروج از بانک متوجه می‌شوند که یکسری وسایل و اقلام مورد استفاده خود را در داخل بانک جا گذاشته اند از قبیل پتک، دستگاه برش  و غیره که برای پاکسازی دوباره وارد بانک می شوند؛ یک سری وسایل را با خود بیرون آورده و یک سری موارد دیگر مانند هارد و حافظه دوربین و … را در داخل بانک جاسازی می کنند که در اقدام جدید پلیس کشف و ضبط شد‌.

رئیس پلیس پایتخت به اقدام ضربتی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان بانک ملی اشاره و اظهار داشت: با تلاش همکارانم توانستیم در ۴۸ ساعت سارقان را شناسایی و دستگیر کنیم اگرچه در دقایق اول هیچ اطلاعاتی نداشتیم.

 سردار رحیمی در خصوص اموال کشف شده گفت: در همان روز که سارقان را دستگیر کردیم هزاران سکه و مبالغ زیادی دلار و یورو به دست آمد که در نهایت شمارش کرده و تحویل خزانه بانک ملی دادیم البته با نظارت نماینده دادستان، نماینده پلیس و نماینده بانک.

 وی افزود: تیم ویژه‌ای از بانک ملی، اتحادیه طلافروشان، نماینده دستگاه قضا و پلیس تشکیل شد که حدود ۵ روز به کار شناسایی و شناسنامه‌دار کردن طلا ها و اموال مکشوفه مشغول بود تا نهایت ۶ صبح روز گذشته کار شناسایی و بسته‌بندی انجام شد و کار انتقال اموال مسروقه مکشوفه به خزانه بانک ملی و مرکزی صورت گرفت؛ البته باید گفت که در این چند روز ۶ دوربین لحظه به لحظه بر این روند نظارت داشتند.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص استرداد سه نفر از عوامل سرقت که در خارج از کشور دستگیر شده‌اند گفت: روز گذشته افسر رابط پلیس جمهوری اسلامی با افسر مرتبط به این پرونده در پلیس کشور خارجی جلسه داشته تا روند استرداد سه مجرم دستگیر شده انجام شود و مترصد این هستیم که سریعتر این اقدام صورت می‌گیرد.

سردار رحیمی به بازسازی صحنه جرم با وجود متهمین فعلی اشاره و اظهار داشت: بر اساس اعترافات و اقدامات سارقان صحنه سرقت بازسازی شد که از ساعت بامدادی شب گذشته شروع و تا حدود ساعت ۳ صبح دیروز بطول انجامید.

 سردار رحیمی شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی در ۴۸ ساعت را ‌کار بزرگی دانست و گفت: اقدام پلیس ایران سریع ترین کشف در مقایسه با سرقت‌های دیگر دنیا در این مقیاس بوده است.

 وی در خصوص تحویل اموال به مالباختگان گفت: تحویل اموال توسط بانک ملی، بانک مرکزی و دادستانی صورت می گیرد؛ پلیس سرقت را کشف و سارقان را دستگیر و اموال مکشوفه را تحویل داده است.

سردار رحیمی گفت : سارقان تخصص‌های مختلف در حوزه کامپیوتر، برش، کامپیوتر و غیره داشته و سابقه سرقت از بانک را نیز در کارنامه خود داشته‌اند؛ سارقان مترصد بودند که طلاها را به مرز و یک سری را به فروش برساند، مقداری ارز هم با سه نفر از کشور خارج شده است.

رئیس پلیس پایتخت با گله مندی از برخی افراد که به قدرت و سرعت و اشرافیت پلیس توجه نداشته اند گفت: هیچ کدام از کارمندان بانک در این سرقت دخالتی نداشتند.

انتهای پیام/

فارس

نوشته جزئیات تازه از سرقت از بانک ملی/ سارقان اصلی ۳ برادر و یک پسرخاله بودند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: