مهدی شاه حسینی مدیر کل آموزش و پرروش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت از برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه سالجاری خبرداد و گفت: در آزمون استعدادهای درخشان سالجاری در مجموع ۳ هزار و ۳۲۶ نفر برای ورود به مدارس سمپاد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۵۶ نفر برای ورود به پایه هفتم و ۲۲۳ برای ورود به پایه دهم پذیرفته خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرروش استان سمنان در ادامه افزود: سوالات آزمون پایه هفتم در دو دفترچه مجزا وهرکدام حاوی ۶۰ سوال پاسخ می دهند که زمان مربوط به دفترچه اول ۷۵ دقیقه و زمان مربوط به دفترچه دوم ۲۵ دقیقه است.

وی همچنین در مورد سوالات آزمون پایه دهم نیز اظهار کرد: محتوای آزمون پایه دهم مشتمل بر دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که ۵۰ درصد امتیاز مربوط به استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد مربوط به استعداد تحصیلی است و به ۵۰ سوال استعداد تحلیلی ۵۰ دقیقه و به ۵۰ سوال استعداد تحصیلی ۷۰ دقیقه زمان اختصاص یافته است.

لازم بذکر است آزمون ورودی پایه هفتم استعدادهای درخشان راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ خرداد و آزمون پایه دهم راس ساعت ۹ صبح روزجمعه مورخ ۲۷ خرداد برگزار می شود.

انتهای پیام/

نوشته رقابت بیش از ۳ هزار دانش آموز سمنانی برای ورود به مدارس سمپاد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: