به گزارش مرآت، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان با بیان اینکه زیربنایی‌ترین کاری که امروز طلاب و روحانیان ما می‌توانند انجام دهند، مقوله کودک و نوجوان است، گفت: نونهالان و نوجوانان در مساجد اشتیاق خود را نسبت به مشارکت در امور نشان می‌دهند و لذا باید از این ظرفیت استفاده و این استعدادهای نوشکفته را هدایت کرد.

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد شور و ذوقی بین نوجوانان حاضر در مساجد سمنان دیده می‌شود که در اموری مانند مکبری مشارکت داشته باشند، گفت: باید این شور با شعور و عمل صالح بدل شود.

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در هر زمینه‌ای جهاد کنیم می‌بایست قرارگاهی را برای آن ایجاد کرد تا یک مرجع و یک نفر ساماندهی امور را به دست بگیرد، گفت: باید احصا شود که چه بخشی چه نیازی دارد و باید چطور در باب این مسائل ورود کرد.

مطیعی با بیان اینکه وظیفه ائمه جماعات و طلاب در کانون‌های تربیتی، جهاد تبیین است، بیان کرد: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی که بیش از ۳۰ بار در نشست‌های اخیر به آن تاکید کرده‌اند جهاد تبیین یعنی بیان واقعیت‌ها و مقابله با روایت‌هایی که دشمنان و معاندان این نظام و انقلاب در فضاهای مجازی و … می‌پرورانند.

وی افزود: به واسطه اهمیت این موضوع است که معظم‌له نام جهاد را برای آن برگزیدند چرا که نیاز به یک جهاد دارد و روحانیان و طلاب در صف نخست این تبیین‌گری هستند.

مهر

انتهای پیام/

نوشته «جهاد تبیین» مهمترین رسالت روحانیان است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: