به گزارش مرآت؛ به نقل از الجزیره، نخستین پرواز برای اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا درپی حکم دادگاه حقوق بشر اروپا لغو شد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور انگلیس در واکنش به این موضوع، نسبت به لغو این پرواز ابراز ناامیدی کرد.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد: ما احساس ناامیدی می‌کنیم چرا که تجدیدنظر قانونی به این معناست که پرواز امروز به رواندا، کشور را ترک نخواهد کرد.

وزارت کشور انگلیس افزود: تیم حقوقی ما هر تصمیمی را که در خصوص این پرواز اتخاذ شود مورد بررسی قرار می‌دهد و برای پرواز بعدی آماده سازی صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که دادگستری انگلیس روز دوشنبه درخواست تجدیدنظر علیه طرح بحث برانگیز دولت این کشور برای فرستادن مهاجران غیرقانونی به رواندا را رد کرده بود و با این رأی راه جهت نخستین پرواز برای روز سه شنبه هموار شده بود.

با وجود انتقاد مدافعان حقوق بشر، سازمان ملل و نهادهای مردم نهاد، دولت محافظه کار بوریس جانسون برخلاف موازین بشردوستانه مدعی است که می‌خواهد با این پروژه از عبور مهاجران از کانال مانش جلوگیری کند!

قاضی «رابیندر سینگ» با تأیید تصمیم پیشین که مورد اعتراض و درخواست بازنگری فوری توسط انجمن‌های دفاع از پناهندگان شده بود، گفت که درخواست این انجمن‌ها رد شده است.

یکی از این انجمن‌های حامی پناهجویان که از دستگاه قضائی بریتانیا خواسته بود تا این «پروژه ظالمانه و وحشیانه» را متوقف کند، در توییتی خبر از خروج پناهجویان به سمت رواندا داد.

دولت انگلیس به اصطلاح قصد دارد با فرستادن پناهجویان به بیش از ۶ هزار کیلومتری لندن که یادآور سیاست اتخاذ شده توسط استرالیا است، از ورود غیرقانونی به این کشور که تعداد آنها روز به روز بیشتر می‌شود، جلوگیری کند.

به ادعای شبکه تلویزیونی یورونیوز، از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۱۰ هزار مهاجر از کانال مانش عبور کرده اند تا با قایق‌های کوچک به سواحل بریتانیا برسند، که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

این در حالی است که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و انگلیس تاکنون در خصوص پیامدهای سیاست‌های اتخاذی خود در نقاط مختلف جهان که به ایجاد موج مهاجران و پناهجویان منتهی شده است، تاکنون هیچ اشاره نکرده اند.

انتهای پیام/

مهر

نوشته لغو نخستین پرواز اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: