به گزارش مرآت، حمیده خورزانی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ تعداد ۲۶ روستای بخش مرکزی و ۲۷ روستای بخش امیرآباد دارای سند توسعه شدند که گردشگری و توسعه اقتصادی از محورهای اصلی این اسناد، بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سند توسعه ۱۰ روستای شهرستان دامغان جهت بررسی و تدوین به سازمان مدیریت ارسال شد که بررسی آن در دست اقدام است.

خورزانی اضافه کرد: در حال حاضر سند توسعه روستاهای رضی آباد، سبحان، بخش آباد، سرتنگه و علی آباد مطلب خان از بخش امیرآباد و سند توسعه روستاهای بادله کوه، مهماندویه، ورکیان، عبدیا و خیر قادرآباد از بخش مرکزی، جهت بررسی و تایید نهایی به سازمان مدیریت ارسال شده است.

وی اظهار داشت: با تدوین سند توسعه و شناخت دقیق توان روستاها، رویکرد نظام برنامه‌ریزی، تمرکز بر اقتصادمحوری و توسعه روستایی خواهد بود که پس از شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها تدوین می‌شود.

خورزانی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی، از اهداف اصلی تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: در تدوین این سند همه مزیت‌های اقتصادی روستا شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نوشته سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۵۳ روستای دامغان تدوین شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: