به گزارش مرآت، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر با اشاره جسارت صورت پذیرفته توسط فیلم موهن عنکبوت مقدس به ساحت قدسی امام رضا (ع) تأکید کرد: ضمن عذرخواهی از ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، امیدواریم مسئولین فرهنگی به نحو روشی اقدام کنند که دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به برگزاری مراسمات نکوداشت آیت الله شاهچراغی در شهرستان های استان، ابراز داشت: به حمدالهی مراسم افتتاحیه در دامغان و همچنین مراسم اختتامیه در سمنان با وزانت خاصی برگزار شد. تجلیل از مقام و خدمات ایشان مسئولیتی بر گردن همه ما و به خصوص شاگردان آیت الله شاهچراغی بود. البته تکریم علما از سنت های رسول الله(ص) و می توان با بزرگداشت علما و معرفی آنان به عنوان الگو  و نشان دادن شیوه زندگی علما، به مردم گفت که این راه رفتنی و این الگو دست یافتنی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به فرمایشات مهم رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره) تصریح کرد: حضرت آقا در فرمایشات اخیرشان به نکات مهمی اشاره کردند. می توان به نرم افزار بودن مکتب امام (ره) در مسیر انقلاب و به خصوص گام دوم انقلاب و تأکید حضرت آقا بر ماندگار نگه داشتن نام و یاد مام به عنوان روح انقلاب به عنوان دو نکته مهم اشاره کرد.

وی با بیان مشکلات استان سمنان در حوزه محیط زیست عنوان کرد: در هفته محیط زیست با شعار محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه قرار داریم. در حوزه محیط زیست سیاست های کلی ابلاغی ۱۵ بندی از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر استان سمنان با مشکلاتی از قبیل کم آبی و کم شدن نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته، عدم رعایت حریم رودخانه ها، عدم رعایت حق آبی طبیعی انهار و رودخانه ها و  عدم رعایت ظرفیت تعلیف احشام موجبات تخریب محیط زیست را در استان فراهم آورده.

امام جمعه سمنان با اشاره به کم آبی در سال جاری گفت: از مردم استان تقاضا دارم درمصرف برق، گاز و آب صرفه جویی کنند و البته لازم است جهت مقابله با کم آبی اقداماتی از قبیل مدیریت بهینه آب وجلوگیری از اسراف و هدر رفتن آب، و همچنین باز چرخانی پساب و تصفیه آن برای استفاده در آبیاری فضای سبز انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن انتقاد از عدم تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان سمنان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها در شهرستان مهدیشهر بازچرخانی پساب انجام می شود و متأسفانه چندیت سال است طرح بازچرخانی پساب در مرکز استان بر زمین مانده است.

وی افزود: مردم استان هدر رفتن منابعشان را بر نمی تابند و از مسئولین می خواهیم مسئله را حل کنند. امیدواریم موضوع با تدبیر مسئولین مربوطه حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در ادامه به اهمیت حفظ حیات وحش در استان اشاره کرد و اظهارکرد: همه آحاد جامعه باید در بحث حفظ انفال الهی و حیات و حش و همچنین جنگل ها همراهی کنند و بکوشند.

امام جمعه سمنان ضمن اشاره به کارهای خوب انجام شده در حوزه حجاب و عفاف توسط دستگاه های مختلف گفت: امیدواریم مسائل مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی ابتدا در ادارات و سپس در صحنه جامعه اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در انتها خطبه های نماز جعه با اشاره به فرارسیدن ایام حج بیان کرد: باید برای خدا حرکت کنیم و بنا بر این است که فرد در حج  طوری عمل کند که هنگام برگشت مانند روز اول به دنیا آمدن آمرزیده شده باشد.

 

انتهای پیام/ز

نوشته مسئولین فرهنگی نگذارند شاهد توهین به مقدسات باشیم/مردم هدر رفتن منابع موجود در استان را بر نمی تابند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: