به گزارش مرآت،

سید محمدرضا هاشمی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه پنجمین دوسالانه کتاب برتر استان سمنان که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار بهمن شهرستان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: سمنان به عنوان یک استان دانشگاهی حدود ۷۰هزار دانشجو دارد و سطح سواد این استان نیز از میانگین کشوری ۱.۸ درصد بیشتر است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مردم استان سمنان در سفر به این استان اضافه کرد: سمنان پس از مشهد و قم در حوزه توانمندی‌های دینی حرف برای گفتن دارد.

استاندار سمنان همچنین درباره مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان نیز یادآور شد: در ۶ ماه گذشته استان سمنان با وجود اینکه ۰.۸ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است اما توانست ۱۴.۶ درصد از تسهیلات کشوری را در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی در سراسر استان قرار دهد.

هاشمی اضافه کرد: تعدادی از طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در استان سمنان به بهره‌برداری رسید که یکی از این طرح‌ها مربوط به بیارجمند در شهرستان شاهرود بود.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های فرهنگی تکمیل مصلی‌های سمنان و شاهرود است که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از این طرح‌ها، قول پیگیری داده شد.

۲۰ اثر در دو سالانه کتاب استان برگزیده شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه پنجمین دوسالانه کتاب برتر استان سمنان به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر برگزار شد، گفت: در این دوره ۱۳۴ اثر برای رقابت در جشنواره فرستاده شد.

فرشید فلاح ابراز کرد: از این تعداد ۵۵ اثر از سمنان، ۳۵ اثر از شاهرود، ۱۹ اثر از دامغان، ۱۱ اثر از مهدیشهر، هشت اثر از گرمسار، سه اثر از میامی و سه اثر از سرخه بود.

وی با بیان اینکه ۱۹ کتاب دانشگاهی در دانشگاه داوری شد، تصریح کرد: داوران این دوسالانه هفت شخصیت فرهیخته استان سمنان بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به انجام سه مرحله داوری یادآور شد: ۶۶ اثر با داوری به مرحله دوم راه یافت و ۲۵ اثر نیز به مرحله سوم رفت و درنهایت ۲۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

فلاح ادامه داد: بخش مهمی از فرهنگ استان سمنان مربوط به شاهرود است و باید این پیشینه تاریخی و فرهنگی را قدر بدانیم.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری آرادان و آغاز ادامه ساخت همزمان پنج پروژه عمرانی، بازدید از مجتمع در حال احداث دارالقرآن سرخه، حضور در اختتامیه کنگره نکوداشت آیت الله شاهچراغی در سالن هلال احمر، بازدید از عملیات ساخت تالار بزرگ و مصلای بزرگ و نمایشگاه سفال استاد محمدمهدی قان‌بیگی در سمنان و حضور در گردهمایی فعالان جبهه فرهنگ انقلاب دامغان و بازدید از مصلای شاهرود را نیز در برنامه خود داشت.

 

انتهای پیام/

نوشته سالانه بیش از هزار جلد کتاب در استان چاپ می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: