به گزارش مرآت، سردار محمدزهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت و گو با خبرنگار رهیاب پیرامون تنش آبی در خوزستان اظهار کرد: تنش آبی در خوزستان با حل دو مشکل اساسی مهار خواهد شد، اول اینکه وزرات نیرو به جای مالکیت آب، مدیریت آب را به نفع مردم انجام دهد و دیگری جهاد کشاورزی باید به دنبال تغییر الگوی کشت باشد.

وی افزود: اگر این دو موضوع به عنوان زیر ساخت معضل تنش آبی، ساماندهی شوند سپس می توان اقدامات سرپنجه ای مانند ایجاد شبکه آبرسانی برای روستاها ی دچار تنش آبی را پیش برد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در ابتدا باید نوع تفکر وزارت نیرو و کشاورزی به نفع مردم تغییر کند؛ معرفی الگوی کشت محصولات کم آب بر به کشاورزان یکی از این اقدامات است که می تواند بخشی از مشکلات خوزستان را رفع کند.

سردار زهرایی بیان کرد: در مناطق روستایی نیز در زمینه زیرساخت های آب شرب، مسائل کارشناسی به درستی اجرایی نشده است به عنوان مثال یک روستا دارای شبکه آبرسانی ناقص می باشد که حتی اگر آب وجود داشته باشد بازهم آبرسانی به صورت ۲۴ ساعته انجام نمی شود.

وی عنوان کرد: احداث استخر و مه پاش برای گاومیش های خوزستان مسکن و ضروری است اما باید زیر ساخت ها اصلاح شود.

انتهای پیام/

نوشته رفع تنش آبی خوزستان در گرو تغییر تفکر وزارت نیرو است/ تغییر الگوی کشت باید اولویت جهاد کشاورزی باشد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: