سیدمحمد حسینی نژاد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن اشاره به تعداد مشترکین صنعتی و خانگی،گفت: در حال حاضر ۳۰۶ هزار مشترک برق خانگی و ۵ هزار و۸۹۰ مشترک برق صنعتی در استان وجود دارد که در مجموع ۷۵ درصد آمار موجود را مشترکین خانگی و حدود ۱.۵ درصد را مشترکین برق صنعتی تشکیل می دهند.

حسینی نژاد با اشاره به میزان مصرف برق در سطح استان، اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان خانگی در دو ماهه ابتدایی سال جاری به طور متوسط ۴۰ گیگاوات بوده که این میزان نسب به سال گذشته حدود ۱۳ گیگاوات کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه افزود: همچنین میزان مصرف برق مشترکان صنعتی در سالجاری ۱۵۰ گیگاوات بوده که این میزان مصرف نسب به دو ماهه نخست سال گذشته حدود ۴۵ گیگاوات کاهش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های استخراج رمز ارز در استان سمنان اظهار کرد:  میزان مصرف برق جهت استخراج رمز ارز در سال گذشته ۵ و ۸ دهم گیگاوات بوده که این میزان ۴ دهم درصد مصرف برق کل صنعت استان را شامل می شود.

حسینی نژاد در خصوص جریمه مشترکین پرمصرف برق، عنوان کرد: در صورت مصرف تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف، هزینه برق مصرفی با نرخ ۱.۵ برابر هزینه تأمین برق خواهد بود و همچنین میزان ۱.۵ تا ۲ برابر الگوی مصرف برق، افزایش ۲.۵برابری هزینه تأمین برق را به همراه خواهد داشت که این مقدار در صورت مصرف مازاد بر ۲ برابر الگوی مصرف، با نرخ ۳.۵ برابر هزینه تأمین برق محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به میزان مصرف ۲ هزار و ۹۹۵ گیگاوات برق در سال گذشته، افزود: از این میزان حدود ۴۶ درصد از کل مصرف برق متعلق به صنعت و در حدود ۱۹ درصد از آن متعلق به مشترکین خانگی بوده است.

وی ضمن توصیه به صرفه جویی در مصرف برق به خصوص ساعات اوج مصرف، به مشترکین توصیه کرد: عدم استفاده هم زمان از وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف به منظور عدم صدمه به وسایل برقی به علت مصرف بالای برق و احتمال خاموشی برق در این ساعات و همچنین دقت به برچسب مصرف انرژی هنگام خرید وسایل برقی به صرفه جویی در مصرف برق کمک مؤثری خواهد کرد.

حسینی نژاد در ادامه تأکید کرد: سرویس کولر ها، نصب سایبان بر روی کولر و عایق کاری کانال های کولر و تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد و همچنین استفاده از دور کند کولرها در ساعات ۱۲ تا ۱۸ یعنی ساعات اوج مصرف و بسته نگه داشتن در و پنجره ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی ضمن جلوگیری از مصرف بی رویه برق، دمای مناسب در روزهای گرم سال را برای مشترکین فراهم خواهد ساخت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: خاموش کردن لامپ ها در روز و تمیز کردن منظم چراغ ها و حباب لامپ ها که باعث افزایش نوردهی آنها خواهد شد و همچنین استفاده از لامپ های فوق کم مصرف وled به جای لامپ های پرمصرف و غیر استاندارد به رعایت الگوی مصرف مشترکین کمک مؤثری خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

نوشته ساعات اوج مصرف برق، صرفه‌جویی کنیم/کاهش ۵۸ گیگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: