به گزارش مرآت، محمد حمیدی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ملی نهضت مسکن استان سمنان به جز دو شهر در تمام شهرها، تأمین زمین صورت برای چهار سال آینده گرفته است، ابراز کرد: در دو شهر مذکور نیز شاهد تأمین زمین برای مدت دو سال هستیم و تا دو ماه آتی برای آنان نیز زمین برای چهار سال تأمین خواهد شد.

وی افزود: در سراسر استان سمنان ۷۶ هزار ثبت نامی در سامانه راه و شهرسازی برای مسکن ملی داشتیم و با ارزیابی‌هایی که انجام شده، ۲۶ هزار نفر واجد شرایط بودند، تنها چهار هزار نفر تشکیل پرونده دادند که از این بین یک هزار و ۴۰۰ نفر وجه واریز کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان برای اینکه زمین واگذار شود، تشکیل پرونده، افتتاح حساب و واریز وجه الزامی است وگرنه نمی‌توانیم زمینی به فردی واگذار کنیم، گفت: خواهش داریم که مردم استان افتتاح حساب کرده و کار خودشان را تکمیل کنند همچنین ۴۰ میلیون تومان ابتدایی را واریز کنند تا بتوانیم قطعات را واگذار کنیم.

حمیدی با بیان اینکه قطعات زمین‌ها با تنوع بسیار خوبی واگذار می‌شود که مردم اختیار ساخت داشته باشند، بیان کرد: قطعات به طوری واگذار می‌شود که هر زمین اگر دو یا سه و حتی چهار طبقه است، به صورت تک واحدی دیده شده تا مردم هر طور می‌خواهند آن را بسازند.

وی با بیان اینکه زمین به مردم واگذار می‌شود تا خودشان هر گونه دوست دارند ساخت و ساز خودشان را با هر سلیقه‌ای انجام دهند، ابراز داشت: تنوع در واگذاری برای ایجاد مشوق و تسهیل متقاضیان صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در خاتمه و درباره اینکه هزینه ساخت هر واحد چقدر می‌شود، گفت: مبلغ ساخت در سال جاری هنوز تعیین تکلیف نشده که بتوانیم آن را به صورت مشخص بیان کنیم اما آنچه امروز در عملاً رخ داده همان ۴۰ میلیون تومان ابتدایی بعلاوه ۳۰۰ میلیون در شهرهای استان سمنان و ۳۵۰ میلیون تومان در مرکز استان سمنان خواهد بود که به متقاضیان پرداخت می‌شود اما در مجموع پیش بینی می‌شود برای هر واحد ۵۰۰ میلیون تومان دست کم نیاز باشد.

انتهای پیام/

نوشته فقط ۱۴۰۰ متقاضی مسکن ملی در استان سمنان وجه واریز کرده‌اند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: