مجتبی اعوانی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در ارتباط با فعالیت سامانه سیوا، گفت: در حال حاضر فعالیت شهروندان در سامانه سیوا با تعداد تقریبی ۲۴ هزار و ۴۹۹ عضو با رشد خوبی همراه بوده و میانگین درخواست به جهت جمع آوری پسماند خشک در این سامانه به تقریبا ۱۵۰ درخواست در ماه است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری سمنان در خصوص میزان بازیافت زباله در سمنان، اظهار کرد: میزان بازیافت پسماند در سال گذشته به دو روش صورت گرفته که میزان آن در غرفه ها به مقدار تقریبی ۲ هزار و ۹ تن و بازیافت از طریق سامانه سیوا به مقدار تقریبی ۹۵ تن برآورد شده است.

وی با اشاره به این که بخش عمده‌ای از پسماندهای عفونی در مراکز درمانی و بیمارستان ها تولید می شود؛ افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا میزان تولید پسماند های عفونی چند برابر شده است و لذا قبل از شیوع ویروس کرونا میانگین جمع آوری ماهیانه زباله های عفونی به مقدار ۳۵ تن بود اما پس از انتشار این ویروس مقدار میانگین زباله های عفونی حدود ۴۵ تن تخمین زده شده است.

اعوانی در ادامه بیان کرد: پس از جمع آوری بخشی از زباله های عفونی از بیمارستان های سطح شهر و بعد از ایمن سازی توسط مراکز درمانی به سازمان مدیریت پسماند تحویل و در مراکز مربوط به سازمان مذکور ساماندهی خواهد شد و همچنین دفع زباله های دارویی، شیمیایی، صنعتی و ویژه توسط اداره کل محیط زیست ساماندهی شده و سازمان مدیریت پسماند در اداره آن دخالتی ندارد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری سمنان ضمن اشاره به وجود ۱۱ غرفه جهت دریافت پسماند های خشک قابل بازیافت در سطح شهر عنوان کرد: این غرفه ها در دو شیفت صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ و بعد از ظهر از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ توسط پیمانکاران و تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند فعالیت می کنند.

وی با تشریح شیوه عمل سامانه سیوا بیان کرد: پس از ثبت درخواست در سامانه سیوا و یا تماس با شماره ۰۲۳۳۳۳۷۳۹۴۷ توسط شهروندان، مسئول مربوطه اطلاعات دریافتی را به مامور بازیافت ارائه داده و پس از آن مامور بازیافت به آدرس مورد نظر مراجعه خواهد کرد.

اعوانی در ادامه افزود: مامور بازیافت، پسماندهای مورد نظر از شهروند درخواست کننده را پس از وزن کردن و ارائه فاکتور تحویل گرفته و مبلغ محاسبه شده را به صورت نقد و یا شارژ کیف پول الکترونیکی تحویل خواهد داد.

 

انتهای پیام/ ز

نوشته زباله بدهید، پول بگیرید/افزایش تولید پسماند عفونی با شیوع ویروس کرونا اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: