یکی از مهم‌ترین ارکان حاکمیتی که در ارتباط مستمر با مردم است، شهرداری ها محسوب می شوند. از آن جا که در کشور ما بیش از هفتاد درصد از مردم در مناطق شهری زندگی می‌کنند؛ تعاملات و ارتباطات بین شهروندان و شهرداری‌ها بسیار گسترده است و به عمین دلیل عملکرد آن‌ها به طور مستقیم بر زندگی مردم تأثیرگذار است.

ناکارآمدی شهرداری‌ها زندگی روزمره مردم را دچار اختلال خواهد کرد و به همین علت جلوگیری از وقوع ناکارآمدی در شهرداری‌ها بسیار اهمیت دارد. لذا ارائه شفافیت شهرداری و حکومت‌های محلی یکی از محورهای مهم مسئله شفافیت در حاکمیت کشور محسوب می شود.

اهمیت این مسئله باعث شد تا خبرنگار مرآت این مسئله را طریق بررسی سامانه شفافیت شهرداری سمنان و همچنین شهرداری سمنان پیگیری کند.
پس از بررسی وبگاه سامانه شفافیت شهرداری سمنان مشخص شد در خوشبینانه ترین حالت، آخرین بروزرسانی سامانه شفافیت سمنان مربوط به شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است و تنها اطلاعات موجود بر روی سامانه اطلاعات کارمندان شهرداری در زمان سرپرستی علیرضا شربتدار است.

پس از چندین روز پیگیری های مکرر این مسئله از شهرداری سمنان و درخواست انجام مصاحبه با مسئولین مربوطه، نهایتا متن گزارشی آماده توسط شهرداری سمنان به خبرگزاری ارسال شد و خواسته شد تا عین مطلب به عنوان گزارش به اطلاع عموم برسد و هم زمان بروزرسانی محدودی در چند بخش از سامانه شفافیت صورت گرفت.

پس از پیگیری های مجدد، عدم وجود زیر ساخت های لازم دلیل عدم بروز رسانی کامل سامانه عنوان شد.

به نظر می رسد کم کاری مسئولین سامانه شفافیت شهرداری این سامانه را فاقد کارکرد لازم برای اطلاع عموم مردم کرده است و لزوم پیگیری مسئولان ذیربط در این مسئله کاملاً حس می شود.

 

پایان پیام/

نوشته دانستن حق مردم است/ سامانه ای که شفاف نیست اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: