به گزارش مرات، محمد شاه حسینی در نخستین جلسه ستاد هماهنگی برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان سمنان با قدردانی از همکاری دستگاه های مختلف در برگزاری برنامه سنجش، گفت: همراهی و همدلی همه نهادهای مرتبط در این زمینه نیاز است و برنامه سنجش نوآموزان جزو اسناد بالادستی و در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که اجرای مطلوب و با کیفیت آن می تواند اهداف مربوط را محقق سازد.

وی شناسایی مشکلات، اختلالات و جایدهی صحیح نوآموزان را از اهداف این برنامه برشمرد و بر ضرورت مشاوره صحیح و آگاه سازی و اقناع خانواده دانش آموزانی که به هردلیلی دارای مشکلاتی هستند تاکید کرد.

وی یادآور شد: فرآیند ارزیابی نوآموزن پیش‌دبستانی استان سمنان از ۲۸ خرداد تا پایان شهریور اجرا می شود.

فعالیت ۹ پایگاه ثابت و سیار برای سنجش نوآموزان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار ۳۴۹ نوآموز استان در طرح سنجش مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، گفتاری، قد، وزن و توده بدنی، اختلال پوست و مو، دهان و دندان و وضعیت حرکتی قرار گرفتند، گفت: امسال ۹ پایگاه ثابت و سیار با بیش از ۷۲ نیروی اجرایی در سطح استان فعال خواهد بود.

محمد کرمانی تصریح کرد: برای اولین بار در سال جاری نوآموزان پیش دبستانی گروه ۴ تا ۵ سال نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که با این اقدام، سن شناسایی و تشخیص مشکلات نوآموزان به ۴ سال کاهش یافت و مداخله های بهنگام و طلایی در سنین رشد انجام می شود و با کمک خانواده ها، نوآموزان آمادگی لازم را برای ورود به مدرسه کسب خواهند کرد.

سید سعید کساییان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با برنامه سنجش، بر تسهیل روند ارزیابی سلامت و واکسیناسیون نوآموزان تأکید و نحوه همکاری و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در برنامه سنجش را تشریح کرد.

انتهای پیام/

نوشته اولین طرح ارزیابی نوآموزان پیش‌دبستانی استان سمنان از اواخر خرداد آغاز می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: