به گزارش مرآت، کامران قدس درباره شرایط آبله میمونی با اشاره به شناسایی یک مورد از این بیماری در سمنان، تاکید کرد: میمون عامل بیماری در این نوع جدید آبله است در واقع این حیوان خودش بیماری را نمی‌گیرد بلکه انسان در مواجهه با ترشحات آن می‌تواند مبتلا شود.

وی افزود: علائم آن مانند دیگر بیماری‌های ویروسی شامل تب، بدن درد و … است اما علائم خاص تری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به تورم غدد لنفاوی در درون گلو و ناحیه کشاله ران اشاره کرد همچنین علائم این بیماری می‌تواند به صورت دانه‌های کوچک تا تاول‌های بزرگ روی پوست بروز کند.

کودکان در خطر بیشتری خواهند بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: خطر این بیماری عفونتی است که می‌تواند ایجاد کند و خطر دوم این است که می‌تواند سیستم اعصاب مرکزی را درگیر و موجب فوت بیماران شود همچنین در کودکان این بیماری تا ۲۵ درصد فوتی داشته اما در بزرگسالان ۱۰ درصد امکان فوت دارد در نتیجه کودکان بیشتر در خطر هستند.

قدس با بیان اینکه هر نوع موارد مشابه با علائم در برهه کنونی برای ما جدی تلقی می‌شود، گفت: بثورات پوستی و تب را در طول سال داریم که به آن آبله مرغان گفته می‌شود و همه با آن آشنا هستند اما امروز مانند کرونا که به یک باره شیوع پیدا کرد، هر نوع علائم مشابه را مشکوک به «آبله میمونی» تلقی می‌کنیم تا بتوانیم هشدارهای لازم در این ارتباط را داشته باشیم.

وی درباره شرایط درمانی و همچنین نقاهت بیماری بیان کرد: این بیماری تا سه هفته دوران درمان دارد و خوشبختانه واکسن دارد که باید دید چه شرایط برای تزریق احتمالی آن در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته آبله میمونی واکسن دارد/ کودکان در خطر هستند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: