به گزارش مرآت، جعفر مرادی حقیقی در آیین تجلیل از رییس پاسگاه انتظامی شهید نوری گفت: کشف این موارد به همت و هوشیاری کارکنان پاسگاه شهید نوری شاهرود انجام شد که با درایت خود اجازه عبور خودروهای قاچاقچیان و مافیای چوب و زغال را از این محور نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ محموله چوب و زغال تاغ قاچاق در شهرستان شاهرود شناسایی، کشف و خودروی متخلفان توسط نیروی انتظامی توقیف شد، ابراز داشت: قطع درختان با ارزش تاغ می‌تواند لطمه جبران ناپذیر از جمله بروز ریزگردها را به دنبال دارد و موجب آسیب به زیرساخت‌ها شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه شهرستان شاهرود در حوزه کاشت درختان تاغ و گز بسیار فعال هستند، اظهار داشت: عده‌ای سودجو بلای جان تاغ‌زارها شدند که این اقدام آنها تخلف و خلاف قانون محسوب می‌شود.

مرادی حقیقی با اشاره به اینکه گرد و غباری که امروزه در کشور و استان سمنان شاهد آن هستیم اثراتش به شهرستان شاهرود هم رسیده است، تصریح کرد: یکی از دلایل بروز ریزگردها از بین رفتن درختچه تاغ است که امیدواریم با اقدام‌های ترویجی و اطلاع رسانی از طریق صدا سیما، ارسال پیامک، فرهنگ سازی رسانه‌ها در بین مردم و حضور پر رنگ نیروهای یگان حفاظت این موارد به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه به ازای هر هکتار کاشت و آبیاری درختچه تاغ در مرحله ابتدایی هشت تا ۹ میلیون تومان هزینه می‌شود، ابراز داشت: در مدت طولانی برای نگهداری و حفاظت از این گونه گیاهی تا ۲۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که نگهداری آن عزم عمومی را نیز می‌طلبد.

انتهای پیام/

نوشته ۱۹ تُن چوب و زغال تاغ قاچاق پارسال در شاهرود کشف شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: