به گزارش مرآت، سیده فاطمه تقوی معاون‌حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان‌سمنان گفت: در راستای بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهانه در قالب بن کارت هزینه تهیه موادغذایی ارائه می شود و والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه می کنند.

وی طرح کمک به رفع سوءتغذیه کودکان را یک برنامه مشارکتی و حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد دانست و افزود: بر این اساس بسته غذایی پیشنهادشده از طرف وزارت بهداشت متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می‌شود و پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت در دوره‌های زمانی ۶‌ماهه انجام می شود.

معاون‌حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان‌سمنان ادامه داد: کودکان بهبودیافته طرح همسفره، از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

تقوی، تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان دچار سوء تغذیه و افزایش سلامت و هوش کودکان دچار سوءتغذیه را از اهداف اهدای سبدهای غذایی برشمرد و بیان کرد: هرچه کودکان سالم‌تر و باهوش‌تر باشند، جامعه پرنشاط‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

معاون‌حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان‌سمنان اضافه کرد:  حمایت از ۹۴۴ سالمند استان با پرداخت سرانه درمانی، سبد کالا بهداشتی و حمایتی با ورود خیران صورت می گیرد.

انتهای پیام/

نوشته کودکان دچار سوءتغذیه استان‌سمنان از طرح همسفره کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: