مهدی رجبی، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بی‌رسانه، با بیان این که در شهر قدیم ایوانکی از ۱۷ متقاضی شرکت در طرح‌های حمایتی مسکن که تشکیل پرونده داده‌اند، یک‌نفر افتتاح حساب انجام داده است گفت: در شهر قدیم ایوانکی تا کنون واریز وجه نداشته‌ایم؛ ما یک زمین یکهزار و ۲۰۰ متری و یک زمین یکهزار و ۳۰۰ متری در این شهر داشتیم که از آن در طرح‌های مذکور استفاده خواهد شد.

رجبی با اشاره به این که در اراضی مذکور مجموعا می‌توان ۳۶ واحد مسکونی احداث کرد گفت: بنابراین این اراضی برای متقاضیانی که در ایوانکی ثبت‌نام کرده‌اند کفایت می‌کند اما تکلیف داریم که اراضی موردنیاز طی ۴ سال آینده را تأمین کنیم؛ بنابراین ناگزیر شدیم که به دنبال الحاق یک زمین ۳۰ هکتاری دیگر به محدوده شهری باشیم و اقدامات اولیه در این خصوص به انجام رسیده است.

وی با اعلام این مطلب که در شهمیرزاد یکهزار و ۵۰۷ نفر در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از این تعداد تا کنون ۳۳۶ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند، ۱۳۰ نفر تشکیل پرونده داده‌اند؛ ۶۹ نفر افتتاح حساب کرده‌اند و ۵۴ نفر واریز وجه انجام داده‌اند؛ در شهمیرزاد بخشی از اراضی در دولت پیشین تحویل بنیاد مسکن شده بود و در حال حاضر برای افرادی که واریز وجه کرده‌اند، مشکلی در تأمین زمین نداریم.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان با اعلام این خبر که مصوبات لازم برای الحاق یک زمین ۳۵ هکتاری در شهمیرزاد به محدوده شهری اخذ شده است گفت: اخیرا محیط‌زیست ملاحظاتی را در خصوص الحاق این زمین، به صورت غیرکتبی مطرح کرده است اما ما آمادگی داریم به هر میزان ممکن، زمین مذکور را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

رجبی با اشاره به ثبت‌نام ۳ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی شرکت در طرح‌های حمایتی مسکن در گرمسار گفت: از این تعداد یکهزار و ۲۴۸ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند؛ ۴۶۹ نفر تشکیل پرونده داده‌اند؛ ۱۸۰ نفر افتتاح حساب کرده‌اند و ۳۰ نفر نیز واریز وجه را انجام داده‌اند؛ در مقطع فعلی در گرمسار مشکلی در تأمین زمین برای متقاضیان واجدشرایط نداریم و قطعه زمینی به همین منظور در منطقه لجران به بنیاد مسکن تحویل شده است.

وی با بیان این که در مهدی‌شهر ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از این تعداد ۴۹۵ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند؛ ۱۹۰ نفر تشکیل پرونده داده‌اند؛ ۱۴۹ نفر افتتاح حساب کرده‌اند و ۴۳ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند؛ در مهدی‌شهر مشکل تأمین زمین نداریم و حدود ۸ هکتار زمین از سنوات قبل موجود بوده و این آمادگی وجود دارد که واحدهای متقاضیان را در این زمین جانمایی کنیم.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: در خصوص علت پیشرفت چندان مناسب طرح‌های حمایتی مسکن در برخی از شهرهای استان باید گفت که در برخی از شهرها، متقاضیان مراحل تشکیل پرونده در دفاتر پیشخوان را تکمیل نکرده‌اند یا پس از تکمیل پرونده، واریز وجه را انجام داده‌اند تا متقاضی موثر به شمار روند؛ در برخی شهرها نیز فرایندهای مربوط به تأمین زمین به تازگی در حال انجام است.

نوشته چرا پیشرفت طرح‌های حمایتی مسکن در برخی شهرهای استان مطلوب نیست؟ اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: