به گزارش مرآت، حسن اکبری معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار کرد: با حضور دکتر پیتر کالدوِل، دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی از کشور آفریقای جنوبی در محل نگهداری توله یوز در پارک پردیسان، آخرین وضعیت سلامت این گونه جانوری بررسی و نکات تجربی به تیمارگران یوز ارائه شد.

وی افزود: دکتر پیتر کالدوِل از یک مرکز نگهداری یوزهای آفریقایی، برای یک سفر پنج روزه عازم ایران شده و در این سفر علاوه بر معاینه توله یوز، بازدیدی هم از مرکز تکثیر یوز آسیایی در پارک ملی توران خواهد داشت و در بازدید میدانی، آموزش‌های لازم و انتقال تجربه به همکاران صورت خواهد پذیرفت.

اکبری گفت: این دامپزشک، نوع تغذیه و نحوه وزن گرفتن حیوان را بررسی و برنامه‌های لازم را برای روش‌های صحیح تغذیه ارائه خواهد داد.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: در پارک ملی توران هم آخرین وضعیت یوز ماده ایران از لحاظ سلامتی و شرایط محیطی برای نگهداری بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سفر هم کارگاه آموزشی برای کارشناسان استانی و ستادی در خصوص تکثیر یوز در اسارت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته سفر دامپزشک آفریقایی برای بررسی شرایط توله‌یوز «ایران» اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: