به گزارش مرآت، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: غبار آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه غبار آلودگی سبب کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش دید افقی می‌شود از مردم خواست تا از تردد غیرضروری در فضای باز پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین از گروه‌های حساس سالمندان خردسالان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی خواست تا حتی‌الامکان در منزل بمانند و از تردد غیرضروری در فضای باز پرهیز کنند.

مصطفوی همچنین پرهیز از ورزش در فضای باز و همچنین کوهنوردی را توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت یک سامانه دیگر که تا آخر وقت روز جمعه در استان سمنان فعال است گفت: فعالیت این سامانه سبب به وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات به‌ویژه در ساعت بعد از ظهر و شب می‌شود.

مصطفوی درباره احتمال خسارات ناشی از باد هشدار داد و گفت: عدم تردد و توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت و همچنین استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش نسبی کیفیت هوا گفت: احتمال کاهش دید و اختلال در تردد وجود دارد.

گروه های حساس از منزل خارج نشوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز به تسنیم گفت: با توجه وضعیت هوا و احتمال گرد و خاک بهتر است  تا گروه‌های حساس از منزل خارج نشوند.

سعید کسائیان خاطرنشان کرد: اگر شاخص آلودگی هوا از عدد ۱۰۰ بالاتر  رفت بهتر است گروه های حساس مانند سالمندان، خردسالان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از خانه خارج نشوند.

وی گفت: افراد دارای بیماری‌های خاص و افرادی که شیمی درمانی می‌کنند و ریه حساس دارند بهتر است در هوای باز نباشند و از ورزش در فضای باز نیز بپرهیزند.

انتهای پیام/

نوشته گرد و غبار از راه رسید/ صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان سمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: