به گزارش مرآت، محمدرضا صادقی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان گفت: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی استان یک ضرورت انکار ناپذیر برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری است که در نظر گرفتن ۲۵درصد توسعه و تقویت دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ به این بخش نشان از اهمیت موضوع است.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری و دانش‌های نوین نقشی مهم در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه دارد و از این رو توسعه دانش بنیان‌ها در سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه متوازن در بخش صنعتی در دستور کار مسوولان باشد و توسعه و تقویت‌ واحدهای خرد و متوسط در کنار توجه به  واحدهای بزرگ صنعتی  در اولویت باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: تحقیق و توسعه ۲ مولفه اصلی برای شکوفایی بخش‌های مختلف از جمله صنعت است و انتظار می‌رود بخش خصوصی به این ۲ مولفه مهم با اولویت بپردازد.

وی یادآور شد: اصلاح و بازنگری در قوانین و حذف قانون‌های مزاحم در بخش‌های مختلف تسهیل‌گر رونق تولید است و با همراهی و پیشنهادات بخش خصوصی رفع موانع قانونی دنبال می‌شود.

صادقی با بیان اینکه سمنان جزو استان‌های معدنی کشور است، افزود: معادن و صنایع ۲ ظرفیت مهم استان در زمینه رونق اقتصادی و تولید ارزش افزوده است.

وی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند صنایع و معادن، تصریح کرد: میزان تجارت خارجی در گمرک استان باید تقویت شود و افزایش یابد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در در زمینه کنترل و تنظیم بازار طی روزهای گذشته بود و این عملکرد مطلوب نشان از هماهنگی و اهتمام ویژه در نظارت بر بازار است.

انتهای پیام/

نوشته ۲۵ درصد از سهم توسعه دانش بنیان‌های استان سمنان برای بخش کشاورزی است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: