علی اکبر علیخانی سرپرست معاونت امور معادن و صنایع صمت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن اشاره به سیاست اتخاذ شده در استان سمنان مبنی بر عدم احداث صنایع آب بر گفت: مجوز احداث و بهره برداری از واحد صنعتی ذوب آهن شاهرود پیش از تنظیم سند آمایش سرزمینی استان صادر شده و بر اساس کارشناسی های صورت گرفته در آن زمان، این واحد صنعتی مجاز به فعالیت است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع صمت استان سمنان با بیان اینکه این واحد تولیدی در سال ۱۲ هزار متر مکعب آب مصرف می کند اظهار کرد: به منظور تأمین آب واحد صنعتی مذکور که درحال بهره برداری است و در سال های گذشته مجوز گرفته است، آب این مجموعه از چاه اختصاصی تأمین می شود.

وی افزود: این واحد صنعتی با استفاده از تصفیه پساب خود و سیستم برگشت آب مصرفی به چرخه تولید، در مصرف آب صرفه جویی خواهد کرد.

علیخانی ضمن اشاره به تولید ۹۹ هزار و ۵۰۰ تنی این واحد در سال، خاطر نشان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۱هکتار احداث شده که فاز اول آن درسال۱۴۰۰ به بهره برداری رسید که این ذوب آهن متعلق به بخش خصوصی است درفاز اول برای ۲۲۰ نفرتولید اشتغال کرده و همچنین محصول تولیدی این واحد صنعتی بیلت فولاد ساده کربنی وکم آلیاژی است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع صمت استان سمنان در پایان گفت: برقی مصرفی این کارخانه برق ۲۵ مگاوات است که از طریق خرید گواهی ظرفیت ازطریق بورس انرژی و قرارداد با شرکت برق تأمین می شود.

انتهای پیام/ ز

نوشته مجوز احداث ذوب آهن شاهرود پیش از تنظیم سند آمایش سرزمینی استان صادر شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: