به گزارش مرآت، نعمت الله نعمتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: این دانشکده از مهرماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان راه اندازی و آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: این دانشکده با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانشجوی جدید از سال تحصیلی پیش رو آغاز به کار می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اشاره به توجه ویژه به مهارت آموزی در این دانشکده افزود: تلاش ما و همکاران مان بر این است که تمامی دانشجویان این دانشکده پس از فارغ التحصیلی در بازار کار مشغول به کار شوند.

دکتر نعمتی با اشاره به دانشکده تازه تاسیس داروسازی گفت: ۱۷ دانشجو برای جذب در دانشکده داروسازی دامغان در آزمون شرکت کردند که نفرات اول و دهم این آزمون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بودند

رئیس دانشگاه آزاد دامغان با اشاره به فعالیت واحدهای دانش بنیان در دامغان ادامه داد: ۵ شرکت دانش بنیان در قالب داروسازی ، کشاورزی و صنایع غذایی دراین دانشگاه فعالیت دارند .

وی از تولید ۶ محصول گیاهی دانش بنیان در این واحدها خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه آ اد دامغان با همکاری واحدهای دانش بنیان به دنبال تولید انبوه این محصولات است.

دکتر نعمتی از اخذ مجوز خط تولید صنایع تبدیلی پسته خبر داد و اظهار کرد: برنامه همکاران ما این است که تاپایان سال ۱۴۰۱ این خط تولید شروع به کار کند.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان سه هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۲۱ رشته دکتری تخصصی، یک رشته دکتری داروسازی ، ۴۵رشته کارشناسی ارشد و ۴۸ رشته کارشناسی و کاردانی مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد دامغان اضافه کرد: همچنین در این دانشگاه ۶ دانشکده در رشته های حقوق، داروسازی ، کشاورزی ، فنی و مهندسی ، علوم زیستی و دانشکده علوم پایه فعالیت دارند .

وی از وجود ۱۱۲ عضو هیئت علمی در واحد دامغان خبر داد و گفت: دو مرکز تحقیق و فن آوری و داروهای گیاهی ، یک مرکز تحقیقات کشاورزی و یک مرکز رشد علوم دارویی و پنج شرکت دانش بنیان از دیگر ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در دامغان است.

وی از فعالیت ۳۲ آزمایشگاه در واحد دامغان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد دامغان از فضاهای متعدد آزمایشگاهی به ارزش بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برخوردار است و همین بستر مناسبی برای فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه ایجاد کرده است.

نعمتی با اشاره به ب نامه ریزی برای برپایی رویداد ملی عصر امید در گام دوم انقلاب در دانشگاه های آزاد کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با ۲۳ طرح و ایده در این رویداد مهم علمی شرکت کرده است.

انتهای پیام/

نوشته ۶ محصول دانش بنیان در آستانه تولید انبوه/ دامغان صاحب دانشکده مهارت و کارآفرینی شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: