به گزارش مرآت، خبرنگار ما بر اساس سوژه‌ای که در سامانه سوت‌زنی فارس ثبت شده بود، مطلع شد که یک بیمار سندروم داون با شرایطی نامناسب از یک مرکز توانبخشی در سمنان، با آمبولانس به بیمارستان کوثر این شهر منتقل شده است.

«مهدی»، برادر این بیمار سندروم داون است که در پیگیری‌های بعدی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، ماجرا را شرح داد و ادعاهایی را درباره شرایط نامساعد جسمانی برادرش در پی ضرب و جرح در این مرکز توانبخشی مطرح کرد.

اداره کل بهزیستی استان سمنان هم بعدتر در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس تأیید کرد که در روزهای اخیر، به یکی از توانخواهان مقیم در یکی از مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان آسیب جسمی وارد شده است.

با این حال، امروز اسنادی به دست خبرنگار فارس رسیده که نشان می‌دهد اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان در بررسی پرونده ضرب و جرح شدید این معلول سندروم داون، ۳۱ بند صدمه بدنی وارده به این معلول را محرز تشخیص داده است.

بر اساس مندرجات این نامه، پس از بررسی مدارک بالینی درباره ضرب و جرح این معلول، ۳۱ بند صدمه در اندام‌های مختلف وی توسط پزشکی قانونی محرز شده که البته برخی از این بندها، متشکل از دو یا چند فقره جراحت در بخش‌های مختلف بدن است.

دکتر یدالله زرگر، معاون پزشکی و آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان در نامه‌ای که در همین زمینه صادر شده، تأکید کرده است: صدمات بندهای مختلف در اثر اصابت جسم سخت در حدود تاریخ پذیرش بیمارستانی یعنی بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه امسال ایجاد شده است.

وی توضیح داده که برخی از صدمات قدیمی‌تر بوده و می‌تواند در اثر اصابت جسم سخت طی حدود دو هفته قبل ایجاد شده باشد. سایر صدمات مشمول دیه مقدر بوده و نیاز به معاینه مجدد ندارد.

به گزارش فارس؛ در این نامه، به انواع صدمه‌های بدنی از کبودی و تورم اطراف چشم تا خونریزی و خراشیدگی، جراحت روی لب‌ها و مواردی از این دست روی اندام‌های این معلول سندروم داون اشاره و برای هر یک نیز دیه تعیین شده است.

اداره کل بهزیستی استان سمنان پیش‌تر تصریح کرده بود که در صورت اثبات موضوع، مطابق قوانین و مقررات اقدام قانونی انجام خواهد شد؛ اما بعد از آن، گزارشی از نتیجه بررسی‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

نوشته ۳۱ بند صدمه بدنی به معلول سندروم داون محرز شد+ سند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: