به گزارش مرآت، سید محمد صادق رضویان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی با اشاره به اینکه پانزدهمین جشنواره سفر به دشت شقایق ها با حضور گردشگران، علاقه مندان به طبیعت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: حضور گروه های گوناگون موسیقی سنتی از کالپوش، گروه موسیقی ترکمن استان گلستان، علی آباد کتول و خراسان جنوبی حال و هوای خاصی به این مراسم بخشید.

رضویان با بیان اینکه یکی از برنامه های زیبا در این جشنواره حضور کشتی گیران آلیش و بازی های بومی محلی بود، افزود: برپایی غرفه های صنایع، محصولات لبنی و سوغات کالپوش از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی تصریح کرد: علاقه مندان به طبیعت پس از برگزاری جشنواره برای تفریح به جنگل های دشت شاد و نام نیک، آبشار نام نیک و مناطق دیدنی روستای هدف گردشگری حسین آباد حضور یافتند.

رضویان با اشاره به اینکه جشنواره شقایق های کالپوش هر ساله اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود، تصریح کرد: در برپایی این جشنواره علاوه بر دستگاه های اجرایی شهرستان میامی ، مردم روستاهای منطقه نیز مشارکت داشتند تا روزی خاطره انگیز برای گردشگران رقم بخورد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سطح استان سمنان و کشور شناخته شده است و هر ساله بسیاری از مردم برای شرکت در آن برنامه ریزی می کنند، افزود: تداوم برگزاری این جشنواره برای رونق صنعت گردشگری شهرستان میامی و بویژه مردم بخش کالپوش ضروری است.

انتهای پیام/

نوشته ۲۰ هزار گردشگر از جشنواره «دشت شقایق های کالپوش» میامی استقبال کردند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: