به گزارش خبرنگار مرآت؛ محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار استان سمنان در نشست خبری گرامیداشت یوم الله سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر گفت:  گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر به مثابه زنده نگه داشتن ارزش های انقلابی ملت غیور ایران اسلامی است که توانسته از این مرز و بوم جانانه دفاع کند.

مدیر کل حفظ آثار استان سمنان در ادامه فتح خرمشهر را نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی دانست و افزود: اشغال خرمشهر برگ برنده ای در دست دشمنان انقلاب بود و به ظن خود از حمله نظامی به کشور ما احساس غرور می کردند و ایستادگی جوانان ما موجب شد غرور آنها شکسته شده و از حالت تهاجمی به تدافعی برسند.

وی با اشاره به دو مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول از برپایی بیش از ۳ هزار فعالیت و برنامه به همین مناسبت در استان سمنان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ عنوان برنامه در مساجد و پایگاه های بسیج، ۱۰۰۰عنوان برنامه در مدارس و دانشگاه‌ها و یک‌هزار عنوان برنامه نیز در دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، صنوف و شهرداری‌ها و …برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  برنامه های بزرگداشت حماسه خرمشهر تا سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ادامه خواهد یافت، اذعان کرد: محوری ترین برنامه سوم خرداد برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی لشگر ۵۸ ذوالفقار با حضور امیر پوردستان است و در این مراسم از خانواده های شهدا و پشکسوتان تقدیر بعمل خواهد آمد.

وی از دیگر برنامه های مهم این ایام را رونمایی از اولین گالری دفاع مقدس دانست و بیان کرد: برای موزه آرایی چهار گالری دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است و امید داریم با تخصیص اعتبارات کارهای عمرانی پارک موزه تا پایان امسال به انتها برسد.

سرهنگ سلامی از برپایی تجمعاتی با حضور جوانان در بوستان های سراسر استان خبر داد و گفت: نشست هایی با حضور دانشجویان و دانش آموزان نیز در دانشگاه ها و مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی از برپایی محافل خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: این برنامه ها از اول خرداد شروع و تا سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ادامه دارد.

بنا به گفته سلامی همزمان با سوم خرداد پیکر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس تا سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) میهمان استان خواهند بود  و پس از آن به معراج الشهدای تهرانم منتقل می شوند.

سلامی با اشاره به فعالیت کارگروه عشایر و روستاییان در ستاد بزرگداشت آزادسازی دفاع مقدس تصریح کرد: امسال با توجه به راه اندازی این کارگروه جدید، برنامه های متعددی نیز در سطح روستاهای استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته اجرای ۳ هزار عنوان برنامه به مناسبت یوم الله سوم خرداد/ صبحگاه مشترک نیروهای مسلح سمنان با حضور امیر پوردستان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: