به گزارش بی‌رسانه، به تازگی برخی از متقاضیان ایجاد واحدهای تولید رمزارز، گلایه‌هایی را درباره عدم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهایشان به رغم پرداخت مبالغ کلان برای خرید زمین در شهرک‌های صنعتی با بی‌رسانه در میان گذاشتند. موضوع را با باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مطرح کرده‌ایم. پاسخ را در ادامه می‌خوانید:

بی‌رسانه: پیش‌تر در مکاتبه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان، این پرسش را مطرح کرده بودیم که مجموعا چه مبالغی از خریداران زمین برای استقرار واحدهای رمزارز دریافت شده است؛ چرا به این پرسش به طور کامل پاسخ داده نشد؟

باقری: دستگاه‌های گوناگونی در این که یک واحد در شهرک مستقر شود و فعالیت کند، دخیل‌اند. نهادی، جواز تأسیس آن را صادر می‌کند، نهادی دیگر به عنوان متولی برق آن را تأمین می‌کند، نهادی پروانه بهره‌برداری صادر می‌کند و شرکت شهرک‌ها هم زمین‌ها را واگذار و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند. واگذاری زمین‌ها تماما مطابق دستورالعمل‌هاست. اما در شهرک، چند نوع واحد داریم.

در فاز واحدهای خدماتی، متناسب با فعالیتی که در واحد انجام می‌شود، قیمت زمین می‌تواند متفاوت و از ۲ تا ۷ برابر متغیر باشد. رمزارزها به عنوان واحدهای خدماتی شناخته شده بودند و اشتغال‌زایی هم نداشتند. بنابراین این واحدها می‌خواستند با مجوزهایی که از نهادهای دیگر گرفته بودند، از امکانات و برق شهرک و کشور استفاده کنند و درآمد کسب کنند؛ نهایتا هزینه برق و آب مصرفی را بپردازند.

ما این زمین‌ها را هفت برابر قیمت به آن‌ها داده‌ایم.

بی‌رسانه: با این وجود در حال حاضر، برق به خریداران از زمین‌ها داده نشده است.

باقری: چه کسی برق آن‌ها را قطع کرده است؟ شرکت شهرک‌ها؟

بی‌رسانه: شما شرکت برق را مقصر می‌دانید؟

باقری: سخن من این است که کار ما در این فرایند صرفا واگذاری زمین بوده است.

احسانی، مدیر شهرک صنعتی سمنان: درباره استقرار واحدهای رمزارز در شهرک‌های صنعتی، در استان تصمیم‌گیری نشده بلکه این امر بر مبنای دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود. یک واحد صنعتی یک هکتاری، ۲۵۰ کیلووات برق نیاز دارد اما درباره زمین‌های رمزارز، صورت مسأله این است که شما خدمات یک واحد دو یا سه هکتاری را به یک واحد ۳۰۰ متری ارائه می‌کنید. ما در واقع پول زمین را نمی‌گیریم، بلکه پول خدمات را اخذ می‌کنیم.

اختلاف قیمت به همین خاطر است. شرکت بابت پولی که گرفته، خط انتقال برق ایجاد کرده و از پست ۶۳ با میلیاردها تومان هزینه، شبکه برق اجرا کرده است. هرآن‌چه که دریافت می‌شود، در خود شهرک هزینه می‌شود.

نوشته چرا زمین‌های شهرک صنعتی، به هفت برابر قیمت به متقاضیان ایجاد واحدهای رمزارز فروخته شد؟ اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: