به گزارش مرآت؛ سرهنگ رضا بینقی ابراز داشت: اعتیاد بلای خانمان‌سوز و منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که ساماندهی معتادان با ایجاد مرکز نگهداری نقشی مهم در ارتقای امنیت جامعه  دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰ درصد سارقان معتاد هستند، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت گشت بسیج در محله‌ها و حاشیه شهرها در پیشگیری از سرقت موثر است و انتظار می‌رود در این بخش نهادهای مرتبط بیش از پیش همراهی کنند.

وی بیان کرد: برای۲۷  دستگاه‌ اجرایی  استان سمنان در پیشگیری و مقابله با سرقت وظیفه تعریف شده است و انتظار می‌رود دستگاه‌ها با انجام وظایف خود در پیشگیری از سرقت و تقویت امنیت اجتماعی کمک‌کننده باشند.

بینقی افزود: اقداماتی مانند مانیتورینگ شهری و نصب دوربین در پیشگیری از سرقت موثر است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه در  اجرایی شدن کامل این طرح تسریع کنند.

وی یادآور شد: ساماندهی اماکن مخروبه به منظور پیشگیری از سرقت از خواسته‌های پلیس است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و بناهای متروکه مانند ملک‌های رها شده تعیین تکلیف شوند و مسوولان مربوطه نسبت به ساماندهی و زیباسازی شهر در این مناطق اقدام کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: هوشمندسازی پلیس در پیشگیری از سرقت و حفظ حقوق شهروندی در دستور کار است و اکنون تجهیزات لازم فراهم شده و آموزش کارکنان برای استفاده از تجهیزات پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سه‌هزار و ۲۰  سارق سال گذشته با کار تخصصی، اطلاعاتی و هوشیاری پلیس به منظور تامین امنیت جامعه در استان سمنان دستگیر شدند.

انتهای پیام/

نوشته سه شهر استان سمنان به منظور پیشگیری از سرقت، مرکز نگهداری از معتادان نیاز دارد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: