محمد هراتی کارآفرین معلول در گفت‌وگو با خبرنگار مرآت با اشاره به نوع معلولیت و فعالیت خود، اظهار کرد: ۳۳ سال دارم و در هنگام تولد بر اثر خطای پزشکی و به علت نرسیدن اکسیژن دچار معلولیت از ناحیه پا شدم. حدود ۶ سال است که به امر تألیف کتب و پژوهش در زمینه تألیف پایان نامه و همچنین در زمینه مشاوره و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی مشغول هستم و هم اکنون به صورتی تیمی کارها را پیش می بریم.

این کار آفرین معلول افزود: با تشکیل تیم کاری در هر دو حوزه کاری که مشغول به فعالیت هستم زمینه فعالیت بیشتر خود و شاغل شدن افراد علاقمند به فعالیت در مشاغل ذکر شده را فراهم کرده ام.

وی با اشاره به فعالیت های ورزشی خود اظهار کرد: حدو سه سال است که در رشته بویکا به ورزش می پردازم و اخیرا نیز رشته دومیدانی –بخش پرتاب ها- را دنبال می کنم.

هراتی با ضمن تشریح علل کارآفرینی خود عنوان کرد: چندین بار در آزمون های استخدامی شرکت کردم و قبول هم شدم اما به خاطر شرایط جسمی که داشتم در مرحله مصاحبه مرا رد می کردند. تجربه کاری در زمینه های مختلف و عدم تمایل کارفرمایان به استخدام فردی با معلولیت باعث شد تا به فکر ایجاد شغلی برای خودم بیفتم.

وی با انتقاد از نوع نگاه جامعه به افراد دارای معلولت بیان کرد: در جامعه به افراد دارای معلولیت به چشم یک فرد محدود و ناتوان نگاه می کنند. در حالیکه ممکن است آن فرد در بسیاری از زمینه های مهارتی از افراد سالم، تواناتر باشد.

این کار آفرین ضمن ابراز امیدواری برای گسترش حوزه کاری خود افزود: با توجه به محدودیت هایی در کار با انتشاراتی ها و نحوه تسویه حساب با آن ها داریم به فکر ثبت مؤسسه و استقلال در کسب و کار خود هستم و امیدوارم بتوانم به طور مستقل و صرفاً با تیم کاری خود به انجام فعالیت بپردازم.

هراتی ضمن توصیه به افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند تصریح کرد: معلولان نباید تحت تأثیر نگاه غالب در جامعه قرار گرفته و در خانه بمانند. اولین قدم در شروع به فعالیت و رسیدن به موفقیت در کسب و کار و شغل ایجاد خودباوری و اعتماد به توانایی های فردی است در ادامه با مداومت و پشتکار و ایمان به یاری خداوند مسیر پیش رو هموار خواهد شد.

وی در پایان ضمن درخواست از مسئولان امر جهت تسهیل و بهبود کیفیت زندگی معلولان اظهار کرد: نوع معماری شهری و امکانات موجود در سطح شهر مناسب حضور و فعالیت اجتماعی معلولان نیست و نیاز است تا مسئولین به ان امر توجه و رسیدگی کنند. همچنین در نظر گرفتن ظرفیت هایی جهت اشتغال پایدار معلولان بایستی یکی از برنامه های مسئولان برای بهبود هرچه بیشترکیفیت زندگی معلولان باشد.

انتهای پیام/

نوشته معلولان نباید تحت تأثیر نگاه جامعه دست از فعالیت بردارند/لزوم توجه مسئولان به اشتغال پایدار معلولان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: