مهدی رجبی، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بی‌رسانه با اعلام این مطلب که در امیریه دامغان طرح تفکیک برای اراضی ۲۴.۸ هکتاری تهیه شده است اظهار داشت: طرح تفکیک این اراضی در نیمه اردیبهشت‌ماه امسال، توسط استانداری ابلاغ شده و هیچ مشکلی برای واگذاری زمین به متقاضیان در این منطقه نداریم؛ در امیریه مجموعا ۱۱۲ نفر در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۲ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند و در حال حاضر ۴۱۱ قطعه زمین آماده واگذاری است که امکان ساخت دوطبقه در آن وجود دارد؛ بنابراین ظرفیت احداث ۸۲۲ واحد در امیریه وجود دارد.

رجبی با بیان این که در امیریه تنها سه نفر تشکیل پرونده داده‌اند گفت: ما زمین را در امیریه تأمین کرده‌ایم و متقاضیان می‌توانند دو طبقه روی پیلوت ساخت و ساز کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۸ هزار و ۱۷۰ نفر متقاضی مسکن در دامغان گفت: از این تعداد تا این لحظه ۴ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند اما صرفا ۲ هزار و ۱۱۵ نفر تشکیل پرونده داده‌اند؛ یکهزار و ۴۶۵ نفر افتتاح حساب کرده‌اند و ۵۵۰ نفر واریز وجه انجام داده‌اند؛ در دامغان برای تعدادی از متقاضیان، مشکلی در تأمین زمین نداریم؛ ما یک زمین ۲ هکتاری را در اختیار بنیاد مسکن قرار داده‌ایم که می‌توان واحدها را در آن جانمایی کرد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان این که به سبب کمبود زمین در دامغان نسبت به شمار افرادی که واریز وجه انجام داده‌اند، قصد داشتیم ۱۰۲ هکتار زمین در غرب دامغان را به محدوده شهری الحاق کنیم گفت: پیگیری‌های این امر انجام شد اما به سبب نزدیکی این زمین به شهرک صنعتی، محیط‌زیست در خصوص این الحاق و حریم شهرک صنعتی ملاحظاتی داشت؛ بنابراین موضوع باید به کمیسیون هوای پاک ارجاع می‌شد و در نهایت در هفته گذشته با الحاق ۵۰ هکتار به محدوده شهری موافقت شد.

الحاق یک زمین هکتاری در دامغان در مرحله اخذ استعلام است

رجبی با اشاره به این که به دلیل ناکافی بودن این ۵۰ هکتار، یک زمین ۷۰ هکتاری دیگر را در مجاورت بیمارستان دامغان پیش‌بینی کرده‌ایم گفت: کار بهره‌گیری از این زمین، در مرحله اخذ استعلامات از دستگاه‌های مختلف از جمله محیط‌زیست قرار دارد و در صورت موافقت دستگاه‌ها، طرحی برای الحاق به محدوده این اراضی تدوین می‌کنیم و در غیراینصورت ناگزیریم به سراغ اراضی دیگر از جمله اراضی مازاد دستگاه‌ها برویم.

وی با اعلام این مطلب که در درجزین ۱۳۸ متقاضی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از این تعداد فعلا ۲۴ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند؛ ۹ نفر تشکیل پرونده داده‌اند؛ اما به جهت این که در درجزین مشکل تأمین زمین داریم، هنوز افتتاح حساب و واریز وجه صورت نگرفته است؛ در درجزین زمینی که داشتیم که پس از استعلام، به جهت رعایت حریم مرغداری، محیط‌زیست با استفاده از آن مخالفت کرد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان از تلاش برای رایزنی با یکی از نهادها برای تأمین یک زمین ۵۰ هکتاری در درجزین خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای توافق با مالک هستیم.

در دیباج، ۱۳ نفر تشکیل پرونده داده‌اند

رجبی در ادامه با بیان این که از ۱۴۴ نفر ثبت‌نام کننده در دیباج، ۴۱ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند گفت: ۱۳ نفر از این تعداد تشکیل پرونده داده‌اند.

نوشته نهضت ملی مسکن؛ از امیریه تا دیباج اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: